سمپاشی با قیمت مناسب

سمپاشی با قیمت مناسب

بررسی انواع موش

درباره انواع موش ها چه می دانید؟

اگر در باغ، خانه یا محل کار خود یک موش پیدا کرده‌اید و می‌خواهید نوع آن را بشناسید، این مطلب را از دست ندهید. می‌دانیم که انواع موش‌ها در محیط زندگی انسان وجود دارند. این موجودات با توجه به اندازه، طول عمر، ظاهر، محل زندگی و رفتار در دسته بندی‌های متفاوتی قرار می‌گیرند. آشنایی با انواع موش‌ها  و شناسایی رفتار و نحوه تولید مثل شان می‌تواند به یافتن بهترین نحوه مقابله با آن‌ها کمک کند.

انواع مختلفی از موش ها وجود دارند که از نظر اندازه، طول عمر ​​و ظاهر فیزیکی متفاوت هستند. اگر در باغ یا خانه خود یک موش پیدا کرده اید و می خواهید گونه های آن را بشناسید، خواندن این مطلب را از دست ندهید. با خواندن این ملطب با انواع موش، مراحل زندگی، تولید مثل و خصوصیات رفتاری این موجود آشنا می شوید. حضور موش در اطراف یا محل زندگی انسان، نشانه‌ خوبی نیست و البته سلامتی ما را تهدید می‌کند. در ادامه به بررسی و معرفی کامل انواع موش می‌پردازیم.

معرفی موش ها

چندین گونه موش در جهان وجود دارد. ما بر روی رایج ‌ترین گونه ‌های موش تمرکز می ‌کنیم که در دنیا وجود دارد. انواع موش عبارتند از:

  • نروژی
  • سقفی
  • خانگی
  • آهویی یا سفید

دلایل هجوم موش ها

یک حفره ۶ میلی‌متری کار موش‌ها را راه می‌اندازد! موش‌ها موجودات زرنگ و چابکی هستند که جثه کوچک ‌شان توانایی عبور از کوچک‌ترین سوراخ‌ها را به آن‌ها می‌دهد. به طور کلی عامل حضور موش در منزل یا محل‌کار شما، دو علت اصلی دارد. شاید شما غذای مورد علاقه و نیاز او را تامین کردید یا اینکه سرپناه خوب و گرمی با دسترسی آسان برای انواع موش دارید!

در صورتی که محیط زندگی شما نامرتب بوده و آلودگی‌هایی دارد، موش‌ها می‌توانند از راه‌های مختلفی وارد شوند و با دیدن این صحنه، دوستان خود را هم دعوت کنند. در فصول سرد مانند پاییز و زمستان تمایل موش‌ها برای پیدا کردن محیطی گرم بیشتر می‌شود.

بنابراین اگر کوچک‌ترین حفره‌ای در سقف، دیوار و هر قسمتی از خانه وجود داشته باشد؛ به دروازه ورودی آن‌ها تبدیل خواهد شد. نکته مهم این است که لوله‌های آب و فاضلاب نیز با دسترسی آسان و محیطی تاریک از بخش‌های مورد علاقه انواع موش‌ها محسوب می‌شود. شاید یک سر این لوله‌ها، به منزل شما ختم شود!

چرخه زندگی موش،مراحل رشد موش را بشناسید

مراحل رشد موش
مراحل رشد موش

 موش‌ها مانند سایر موجودات، مراحل رشد معینی دارند. چرخه زندگی انواع موشم حدود دو سال طول می‌کشد. در صورت حضور این مهمان ناخوانده، که بیماری و البته فرزندان زیادی دارد؛ حتماً باید به دنبال راه حلی برای از بین بردن موش‌ها باشید. بهترین راه برای از بین بردن این موجودات، سمپاشی موش است.

به طور کلی چرخه زندگی و رشد انواع موش‌ها به ۴ دوره تقسیم می‌شود که در ادامه به آن اشاره می‌شود:

-بارداری: دوره بارداری انواع موش تقریبا ۱۸ تا ۲۰ روز است. این موجودات زایمان سریعی دارند و شرایط محیطی بر طول دوره بارداری آن‌ها تاثیرگذار است.

-شیرخوارگی: این دوره به طور میانگین حدود ۲۱ روز ادامه دارد. موش‌های کوچک در این دوران، مراقبت ویژه‌ای از مادر خود دریافت می‌کنند.

-دوران رشد: طول دوره رشد انواع موش حداکثر ۴۰ روز به طول می‌انجامد. در این دوره پوست و موی موش کامل شده و زندگی نسبتا کاملی دارد.

-بلوغ: دوره نهایی زندگی موش‌ها از ۷ هفتگی آغاز شده و می‌تواند بین ۱ تا ۳ سال ادامه داشته باشد.

مهم ترین انواع موش ها

رایج ترین انواع موش
عکس موش

در ادامه شما را با انواع موش ها آشنا خواهیم کرد.

موش خانگی

موش خانگی

موش خانگی یک پوشش خاکستری-قهوه ای دارد که طول دم آنها را نیز می پوشاند. این موش ها معمولاً بزرگتر از موش های دیگر هستند. موش خانگی چشم‌ های بزرگ، گوش‌ ها و پوزه‌ای بلند و نوک تیز دارد و برخلاف موش صحرایی که پاهای عقبی بزرگی دارند، همه پاهایش کوچک است. طول عمر موش خانگی در فضای باز به طور کلی تا 1 سال، اما در داخل خانه حدود3 سال است. موش های خانگی باید روزانه تا 3 گرم غذا بخورند. این موجود از غلات، میوه ها و دانه ها تغذیه می کند. موش های خانگی به خواب زمستانی نمی روند. آنها در منزل ما ، لانه می کنند، جایی که سرپناه گرم و غذای فراوان وجود دارد.

طول عمر موش خانگی:

طول عمر موش خانگی در فضای باز تا ۱سال ، اما در داخل خانه حدود ۳ سال است. موش‌ های خانگی باید روزانه تا ۳ گرم غذا بخورند. این موجودات از غلات، میوه ها و دانه‌ها تغذیه می‌کنند. موش های خانگی به خواب زمستانی نمی‌روند.

موش صحرایی

موش صحرایی
موش صحرایی

این موش‌ها دارای جثه‌ای باریک، گوش‌هایی بزرگ و بدون مو به رنگ خاکستری یا قهوه‌ای در قسمت پشتی و کرم یا سفید در قسمت هستند. موش‌های صحرایی تقریبا همه چیز خوارند و می‌توانند از ماهی و پرنده گرفته تا دانه غلات و گیاهان را به عنوان غذا انتخاب کنند. عمر موش‌های صحرایی در بهترین حالت تا ۲ سال به طول می‌انجامد.

محل زندگی موش صحرایی 

موش‌های آهویی یا صحرایی یکی دیگر از انواع موش هستند که ترجیح می دهند در مناطق جنگلی زندگی کنند. با این حال، آنها در طول ماه‌ های زمستان به خانه ‌ها و سوله ها و مناطق گرم می روند. این نوع موش می تواند برای سازه‌های چوبی مخرب باشد.

انواع موش صحرایی

اگر نام‌های رت یا خرموش را شنیدید، در واقع با موش صحرایی طرف هستید. موش‌های صحرایی در مناطق مختلف آب و هوایی از تنوع زیادی برخوردارند. انواع موش‌های سقفی، نروژی(قهوه‌ای)، جنگلی و برنجی زیر مجموعه موش صحرایی هستند.

موش سقفی

موش سقفی
موش سقفی

موش های سقفی اندازه کوچکی داشته اما پوزه‌ برجسته دارند و دم آن‌ها از بدن‌شان بلندتر است. این موش در طیف رنگی قهوه‌ای تا مشکی دیده می‌شود. این موش‌ها اغلب درون سقف یا زیر شیروانی خانه‌ها لانه سازی می‌کنند. موش سقفی برای زنده‌ماندن به نوشیدن فراوان آب نیاز دارد. به همین دلیل لوله فاضلاب می‌تواند محل خوبی برای زندگی‌ آن‌ها باشد. موش‌های سقفی مهم‌ترین عامل انتقال طاعون هستند.

موش نروژی

موش نروژی
موش نروژی

موش نروژی دارای جثه‌ای بزرگ و وزنی بیشتر از ۵۰۰ گرم است. این گونه از موش ها می توانند ۴۰ سانتی‌متر طول و دمی به اندازه ۲۱ سانتی‌متر داشته باشند. موش های نروژی دارای بدنی پوشیده از خز قهوه‌ای و خاکستری رنگ هستند.این موش ها به دلیل زندگی در فاضلاب، ناقل انواع بیماری‌ها هستند . بنابراین، اگر موش نروژی را دیدید باید هر چه زودتر نسبت به از بین بردن آن اقدام کنید.

موش جنگلی

موش جنگلی
موش جنگلی

موش جنگلی جثه بسیار ریزی در حد ۱ سانتی‌متر دارد. دم این جانور بسیار باریک و بلند است. این موش‌ها عمدتا در جنگل‌ها و مناطق مرطوب با پوشش گیاهی زندگی ‌می‌کنند. موش جنگلی به عنوان موش چوب هم شناخته می‌شود. دلیل این نامگذاری، تغذیه آن از چوب، حشرات و گیاهان است. البته این موش‌ها همه چیز خوار بوده و می‌توانند از سایر منابع غذایی نیز استفاده کنند. عمر این نوع از موش نسبت به سایر گونه‌ها بسیار طولانی بوده و نزدیک به ۵ سال زندگی می‌کند.

موش برنجی

موش برنجی
موش برنجی

موش برنجی که با نام موش شالیزار نیز شناخته می‌شود، جثه متوسطی در حد ۳ تا ۴ سانتی‌متر دارد و طول دم آن نیز تقریبا ۲ سانتی‌متر است. این نوع از موش‌ها در مزارع برنج و زمین‌های کشاورزی زندگی می‌کند و از صدای قابل تشخیصی برخوردار است. موش برنجی عمدتا در شب فعالیت می‌کند و از حشرات،آفات، موریانه‌ها، جانوران کوچک و دانه‌های غلات تغذیه می‌کند.

یکی از روش های موثر برای از بین بردن آن، سمپاشی محیط است. در مجموعه کاسپین، سمپاشی محیط با دستگاه های پیشرفته و مجهز صورت می گیرد. پس از سمپاشی با دستگاه، از شر این جانور خلاص می‌شوید.

تفاوت موش معمولی با موش های صحرایی

تفاوت موش ها با یکدیگر
فرق موش کابینت با موش سقفی

موش صحرایی دارای پوشش قهوه ای شنی و زیر شکم سفید و خاکستری رنگ است. موش صحرایی دارای دم بلندی است که با طول بدن این موجود مطابقت دارد . به دلیل شکار شکارچیان و قرار گرفتن در معرض محیط های خطرناک، طول عمر موش صحرایی معمولاً حدود 1 سال است. اما در شرایط خوب، موش صحرایی می تواند تا 3 سال عمر کند.

موش های صحرایی از دانه های درختان، میوه ها، توت ها، آجیل ها، قارچ ها تغذیه می کنند. این گونه موش به خواب زمستانی نمی رود. و در طول زمستان فعال دارند. اما یک مکان دنج در داخل خانه پیدا می کنند و فقط برای غذا به بیرون می روند.

سمپاشی منازل و محل کار تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

سمپاشی با بهترین مواد و تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

تولید مثل موش ها

انواع موش در دوران زندگی خود قادر به تولید مثل در دفعات زیادی هستند. شاید باور نکنید اما موش ماده بالغ  می‌تواند بیش از۶۰  بچه در یک سال داشته باشد. هنگامی که انواع موش ماده باردار می شود، تنها بین بازه زمانی ۹ تا ۲۱ روز بچه موش به دنیا می آیند. موش ها می ‌توانند بلافاصله پس از زایمان جفت‌گیری کنند. به این معنی که می‌توانند باگذشت ۲۵ روز از اولین زایمان، دوباره بچه موش دیگری را به دنیا آورند. این چرخه تا زمانی که موش بمیرد ادامه پیدا می کند.

تولید مثل موش صحرایی:

تولید مثل این موش‌ها در حالت عادی طی فصل‌هایی غیر از زمستان اتفاق می‌افتد. اما هم نشینی آن‌ها با انسان می‌تواند این محدودیت را از بین ببرد. به طور متوسط در هر زایمان موش صحرایی ۷ تا ۸ جنین ایجاد می‌شود. بارداری های مکرر پس از زایمان در بین موش های صحرایی شایع است.

تولید مثل موش خانگی:

موش‌های خانگی در شرایط زیستی مناسب، قابلیت تولید مثل در تمام طول سال را دارد. این موش بین ۴ تا ۱۰ مرتبه در سال زایمان می‌کند. در هر زایمان این موش بین ۵ تا ۸ جنین ایجاد می‌شود. این موش‌ها بعد از ۴۵ روز بالغ شده و می‌توانند جفت گیری کنند.

خصوصیات رفتاری انواع موش ها

ویژگی های رفتاری موش ها
ویژگی موش

موش ها موجودات اجتماعی هستند و از گذراندن وقت، بیرون از زیستگاه خود لذت می برند. اما این موجود به گذراندن اوقات خود به تنهایی نیز علاقه دارد. موش ها به طور طبیعی از ساخت لانه لذت می ‌برند و در طبیعت از برگ یا خزه برای ساخت یک خانه نرم استفاده می ‌کنند. موش ها شبگرد هستند، یعنی دوست دارند در طول روز بخوابند. به همین دلیل است که موش‌های خانگی را می ‌توان در طول شب در حال بازی یا جستجوی غذا دید. بیشتر موش ها از انسان و سایر حیوانات می ترسند، اما با موش‌های دیگر بسیار اجتماعی هستند.

موش ها موجودات اجتماعی هستند و از گذراندن وقت، بیرون از زیستگاه خود لذت می برند. اما این موجود به گذراندن اوقات خود به تنهایی نیز علاقه دارد. موش ها به طور طبیعی از ساخت لانه لذت می ‌برند و در طبیعت از برگ یا خزه برای ساخت یک خانه نرم استفاده می ‌کنند.

فعالیت موش در شب

موش ها شبگرد هستند، یعنی دوست دارند در طول روز بخوابند. به همین دلیل است که موش‌های خانگی را می ‌توان در طول شب در حال بازی یا جستجوی غذا دید. بیشتر موش ها از انسان و سایر حیوانات می ترسند، اما با موش‌های دیگر بسیار اجتماعی هستند. موش‌های صحرایی مانند موش برنجی نیز علاقه زیادی به فعالیت در شب دارند.

سخن پایانی

موش ها دارای گونه های مختلف هستند. از انواع موش می توان به موش های نروژی، صحرایی، سقفی و خانگی اشاره کرد. هر کدام از این موش ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. معمولاً طول عمر آنها با  توجه به محل زندگی از 12 ماه تا 3 سال متغیر است. موش ها قادر به تولید مثل در دفعات متعدد نیز هستند. این موجود می تواند ناقل انواع بیماری باشد. بنابراین، در صورت وجود موش در خانه به انواع بیماری های مختلف دچار می شوید. به همین دلیل باید خانه از موش پاکسازی شود. به منظور پاکسازی محیط خانه از موش، انواع سم ها مورد استفاده قرار می گیرند.

شما می توانید برای سمپاشی از خدمات مجموعه کاسپین استفاده کنید. سمپاشی کاسپین از روش های اصولی و صحیح برای سمپاشی منازل از موش استفاده می کند.. از آنجایی که موش ها قدرت تولید مثل بالایی دارند، سمپاشی باید هر چه زودتر صورت بگیرد. با سمپاشی به موقع می توانید خانه خود را از هر گونه موش به راحتی پاکسازی کنید. پس اگر به فکر از بین بردن موش ها از محیط هستید به شما دریافت خدمات سمپاشی مجموعه کاسپین را پیشنهاد می کنیم.

منبع: pestdefence

سمپاشی کاسپین

سوالات متداول

  • چند نوع موش داریم ؟

موش‌ها انواع بسیار زیادی دارند. اما انواع همزیست با انسان آن‌ها به دو دسته صحرایی و خانگی تقسیم می‌شوند. موش صحرایی نیز در ۴ دسته اصلی سقفی، نروژی، جنگلی و برنجی قرار می‌گیرد.

  • طول عمر موش خانگی چقدر است؟

موش‌های خانگی به طور میانگین حدود ۱ سال عمر می‌کنند. اما در صورت وجود محیط زندگی مناسب می‌توانند تا ۳ سال به زندگی خود ادامه دهند.

  • عمر موش فاضلاب چقدر است؟

موش فاضلاب عمری بین ۱ تا ۲ سال دارد. اما انواع مختلفی از آن می‌تواند در شرایط محیطی خوب، تا ۵ سال عمر کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۲.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای