سمپاشی با قیمت مناسب

سمپاشی با قیمت مناسب

شخصی در حال سمپاشی زیر کابینت

بهترین زمان سمپاشی حشرات

برای یک کشاورز اهمیت زیادی دارد که به اندازه محصولی که می کارد برداشت کند و توسط آفت ها و حشرات آسیبی به محصول نرسد لذا از حشره‌ کش ها و سموم برای دفع این آفات استفاده می کند اما باید دانست که این مواد دارای ترکیبات شیمیایی هستند که می تواند به خود محصول نیز آسیب برساند لذا اگاهی از بهترین زمان برای سمپاشی لازم و ضروری است تا بیشترین میزان دفع آفات و کمترین میزان آسیب به محصول صورت گیرد.

اهمیت دانستن بهترین زمان برای سمپاشی

  • افزایش دانش شخصی جهت استفاده صحیح و مسئولانه از آنها
  • آگاهی لازم برای کنترل علف های هرز و حشرات و بیماری ها طوری که محیط زیست و زندگی سایر موجودات زنده آلوده نشود
  • گرفتن بهینه ترین تصمیم جهت به حداقل رساندن استفاده از مواد شیمیایی و بالا بردن ایمنی شخصی و جمعی
  • کمک به حفظ کیفیت آب و سلامت خاک

بهترین زمان برای سمپاشی حشرات از اواخر شب تا اوایل صبح است.
یکی از دلایل آن می تواند جلوگیری از تبخیر زودرس حشره کش و سموم باشد چرا که قرار گرفتن در معرض نور خورشید به دلایل مختلف مانع عملکرد صحیح سموم می شود از طرف دیگر تابش خورشید طول عمر حشره کش ها را کوتاه می کند، همچنین تبخیر شدن سموم، آنها را از محل مورد نظر دور می کند و باعث پراکندگی آنها و به خطر افکندن سلامت عمومی و محیط زیست می شود.
همچنین در این بازه ی زمانی احتمال آسیب به حشرات مفید کاهش می یابد و استرس و مضرات کمتری برای فردی که آن را اعمال می کند خواهد داشت.

سمپاشی منازل و محل کار تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

سمپاشی با بهترین مواد و تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

دیگر عوامل موثر بر بهترین زمان سمپاشی

علاوه بر ساعت مناسب برای سمپاشی حشرات مثل سمپاشی سوسک در طول شبانه روز، شرایط آب و هوایی را نیز باید در هنگام سمپاشی در نظر گرفت چرا که به عنوان مثال اگر در هنگام وزش بادهای شدید، سمپاشی محصول صورت بگیرد باعث می شود تماس موثر سموم با آفات صورت نگیرد و از طرفی باد باعث می شود سموم از زمین مورد نظر دور شوند، همچنین حرکت سموم احتمال برخورد آنها با پوست بدن و صورت را افزایش می دهد و مواد شیمیایی موجود در آنها مشکلات تنفسی و پوستی متعددی به همراه خواهد داشت.

اگر در مناطق پربارش زندگی می کنید و قصد سمپاشی زمین و محصول خود را دارید لازم است بدانید باران می تواند باعث شسته شدن سموم شود و آنها را از سطح زمین به عمق برساند و آلودگی شیمیایی  ناشی از سموم به آب ها و رودخانه ها منتقل شود.

یکی دیگر از بهترین زمان های سمپاشی مواقعی است که محصول شما هیدراته است به این معنی که به طور کامل آبیاری شده و از لحاظ رطوبتی نیاز به آب ندارد.

اگر علائمی همچون پژمرده شدن دائمی، پیچ خوردگی یا زرد شدن در محصولات مشاهده شد به معنای توقف رشد محصول است و با افزودن سموم به آنها تنها سموم بیهوده مصرف شده اند.

در واقع آب نوعی کمک کننده به سموم محسوب می شود و به همین دلیل است که هنگام سمپاشی میزان از حشره کش را با آب مخلوط و بعد اسپری می کنند و باید توجه داشت پس از مخلوط کردن حشره کش با آب، فوراً یا ظرف چند ساعت سمپاشی انجام شود.

 

چند نفر در حال سمپاشی زمین های کشاورزی
نکات سمپاشی زمین کشاورزی

نکات مهم در سمپاشی زمین های کشاورزی

از نکات بسیار مهمی که هنگام سمپاشی حشرات مانند سمپاشی ساس باید مدنظر داشته باشید این است که برچسب روی حشره کش را به دقت مطالعه کنید و از زمان انتظار آن مطلع شوید به این معنا که تا چند وقت بعد از سمپاشی نباید محصول را برداشت کنید چرا که همانطور که گفته شد این مواد بر پایه ترکیبات شیمیایی ساخته شده اند و برای بدن مضررند.
اگر کشاورزی هستید که زمین های سیلو دارید باید بدانید بهترین زمان برای سمپاشی علف های هرز، دو هفته بعد از کوددهی است تا علوفه همراه با علف های هرز شروع به رشد کنند.
در اصل بهترین زمان برای سمپاشی در سیلو زمانی است که دوباره قصد کاشت دارید.
نوعی از کنترل آفات توسط شکارچیان شته و کنه ها انجام می شود که کنترل آفات طبیعی نام دارد به همین دلیل نباید ایستاد تا باغ پر از حشره شود و بعد تصمیم به سم پاشی گرفت لذا می توان به فاصله ده روز، بین آمدن آفات و شکارچیان برای شروع برنامه سم پاشی استفاده کرد چرا که به طور تقریبی 10 روز – از روزی که سمپاشی انجام شده- طول می کشد که این شکارچیان ظاهر شوند البته اگر از بین نروند!
با انجام این کار، می توانید از آسیب به گیاه خود پیشگیری کنید و در هزینه حشره کش مایع و زمان سمپاشی صرفه جویی کنید.
بهتر است که از سموم ارگانیک جهت آسیب کمتر به محیط زیست استفاده شود و همچنین تجهیزات لازم برای خود شخص شامل لباس و دستکش مناسب حتما فراهم شود.

سمپاشی منازل و محل کار تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

سمپاشی با بهترین مواد و تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

 

مردی در حال سمپاشی درختان
بهترین زمان برای سمپاشی مزارع

فصل مناسب سمپاشی

یکی دیگر از زمان های مناسب که در آن دفع آفات و حشرات سهولت بیشتری دارد اواخر زمستان یا اوایل بهار است چرا که در این زمان حشرات در اثر سرما تنبل و ضعیف شده اند، دلیل دیگر این است که حشرات در همین زمان برای خود لانه و کلنی ( مجموعه ای حشرات که کنار هم زندگی می‌کنند) می سازند که سمپاشی در همین دوران تعداد زیادی از آنها را از بین خواهد برد و از تهاجم بعدی آنها جلوگیری می شود.

این دلایل باعث می شود سمپاشی در بهار نتایج بهتری بدهد اما اگر سمپاشی حشرات در اوج آلودگی انجام شود کنترل آنها بسیار سخت خواهد شد.

از آنجا که زمان مناسب برای دفع آفات و سمپاشی دوره تخم ریزی آنان است می بایست نگاهی به چرخه زندگی آنها داشته یاشیم:

فعالیت آفت در فصل زمستان

در فصل زمستان بیشتر آفات به حالت خواب می روند، آنها همچنین به مکان امنی می روند تا در فصل سرما از بین نروند.

فعالیت آفت در فصل بهار

در فصل بهار آفات از حالت خفته خارج شده و سپس شروع به پرورش و لانه سازی و کلنی سازی می کنند. این بهترین زمان برای کشتن و خلاص شدن از شر آنها و همچنین از بین بردن لانه ها و مستعمرات آنها است که یعنی این دوره بهترین زمان برای سمپاشی  خواهد بود.

بنابراین موثرترین زمان برای از بین بردن آنها، هنگام تولید مثل است.

فعالیت آفات در فصل تابستان

فصل تابستان اوج قدرت و تعداد این حشرات موذی خواهد بود به طوری که بسیار سریع شروع به تقسیم شدن می کنند و تعدادشان در این فصل به اوج خود می رسد بنابراین حتی اگر قصد دارید در این زمان به دفع آنها بپردازید بدایند که کار بسیار سختی را در پیش دارید.

فعالیت آفات در فصل پاییز

در طول فصل پاییز، هوا شروع به سرد شدن می کند و آفات به دنبال مکان هایی برای پنهان شدن برای ورود به حالت خواب زمستانی هستند به گونه ای که در این زمان تعداد آنها بسیار کمتر است و شما به سختی آنها را می بینید چرا که بیشتر در مکان های تاریک و کم عمق پنهان می شوند و تا فصل بهار همانجا می مانند.

بیشتر بخوانید : سمپاشی موش

نتیجه گیری

برای کنترل آفات به صورت بهینه علاوه بر دانستن زمان مناسب سمپاشی باید از نحوه صحیح سمپاشی نیز آگاه باشید که مراحل آن به شرح زیر است:

پوشیدن لباس های آستین بلند و داشتن تجهیزات شامل سمپاش کاملا ضروری است زیرا آفت کش ها مواد شیمیایی مضری هستند و می توانند باعث تحریک پوست شما شوند، همچنین از عینک، دستکش و ماسک استفاده کنید.

مرحله دوم این است که با توجه به منطقه خود از مخلوط مناسبی از سم و آب استفاده کنید.

سپس اطراف منطقه هدف را در جهت باد اسپری کنید زیرا در غیر این صورت سموم دفع آفات به بدنتان وارد می شود.شما می توانید برای داشتن سمپاشی منازل، کارخانجات و … اصولی و مناسب به سمپاشی کاسپین مراجعه کنید و هرچه زودتر از شر حشرات و حیوانات موذی راحت شوید.

سمپاشی کاسپین

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای