سمپاشی با قیمت مناسب

سمپاشی با قیمت مناسب

یک سوسک ریز روی فرش

سوسک فرش چیست و برای از بین بردن آن چه باید کرد؟

همواره خانه های ما در مقابله با انواع آفات و حشرات موذی قرار دارند. این حشرات اغلب آزار دهنده هستند و موجب مشکل برای ما می شوند. بعضی از این آفات، ممکن است به سلامتی ما آسیب برسانند و بعضی دیگر موجب آسیب به لوازم موجود در منزل ما می شوند. یکی از آفات و حشراتی که می تواند موجب نگرانی و ناراحتی شما در منزل گردد، سوسک چرم و فرش است. این سوسک همانطور که از نامش نیز مشخص است، از چرم، پر، الیاف و … تغذیه می کند. پس این موجود با تغذیه خود می تواند به فرش ها و مبل های شما آسیب برساند. در نتیجه اقدام به سمپاشی سوسک چرم و فرش امری ضروری به نظر می رسد. در ادامه به بررسی بیشتر سمپاشی سوسک چرم و فرش می پردازیم.

 

بیشتر بخوانید : مایت چیست و سمپاشی مایت به چه صورت است؟

 

سوسک فرش چیست؟

سوسک های فرش متعلق به خانواده ای از سوسک های پاک کننده به نام درمستیدها هستند. این سوسک ها یک آفت رایج خانگی هستند که فرش، لباس و مبلمان روکش شده را  مانند موش ها هدف قرار می دهند.از آنجایی که برای موش می توان سمپاشی موش انجام داد برای این سوسک ها نیز راه هایی وجود دارد. سوسک‌های فرش بالغ معمولاً در خارج از منزل یافت می‌شوند که از گل‌ها و گیاهان تغذیه می‌کنند. اما گاهی اوقات، می‌توانند از پنجره باز به خانه شما پرواز کنند یا به طور تصادفی روی گل‌های بریده یا مواد غذایی وارد خانه شوند. پس از داخل شدن، تخم‌های خود را در مواد الیافی مانند فرش و ابریشم می‌گذارند، که یک منبع غذایی برای لاروهای سوسک فرش است، که از تخم بیرون می‌آیند. لارو سوسک فرش مستطیلی شکل است و رنگ آن از قهوه ای مایل به قرمز تا سیاه متغیر است. آن ها نوارهای رنگ روشن تری در امتداد پشت خود دارند و موهای نازک زیادی از بدنشان بیرون زده است. در صورت عدم کنترل و سمپاشی سوسک چرم و فرش، هجوم سوسک فرش می تواند به طور بالقوه باعث آسیب مالی قابل توجهی به شما شود.

 

نشانه های سوسک فرش و چرم
سوسک فرش

 

نشانه های سوسک فرش در منزل شما

1-آسیب به الیاف طبیعی

هنگامی که سوسک های فرش به خانه شما هجوم می آورند، انواع مختلفی از وسایل وجود دارند که لارو ممکن است از آن ها تغذیه کند. آن ها بیشتر به دلیل خطرناک بودن برای فرش شناخته می شوند و سمپاشی سوسک بسیار اهمیت دارد، اما در واقع لارو سوسک فرش مواد الیافی حاوی کراتین مانند پشم، خز، نمد، ابریشم، پر و چرم را می خورد. وقتی لارو های سوسک فرش شروع به خوردن فرش و قالیچه می کنند، تمایل دارند در قسمت بالا و زیر آن بچرخند و لکه های طاس شکلی را از خود به جای بگذارند.

2- سوراخ در لباس

اگر بدشانس باشید، ممکن است متوجه شوید که این آفات از لباس شما تغذیه کرده اند. هنگامی که سوسک های فرش راه خود را به سمت کمدهای شما پیدا می کنند، لارو آن ها ممکن است سوراخ هایی را در وسایلی مانند ژاکت، روسری، کت و پتو …. ایجاد کنند.در اینجا شما باید سمپاشی منازل خود را برای از بین بردن آن ها انجام دهید.

سمپاشی منازل و محل کار تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

سمپاشی با بهترین مواد و تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

3-مشاهده پوست های ریخته شده سوسک

در هنگام رشد، سوسک های فرش تحت فرآیند پوست اندازی قرار می گیرند و چندین بار پوست می اندازند و پوسته های خود را باقی می گذارند. پوست یک سوسک فرش معمولاً نیمه شفاف با رنگ زرد یا قهوه ای به نظر مي رسد. این پوست های خشک و توخالی تا حدودی شبیه دانه های آفتابگردان هستند و بسته به گونه و مرحله پوست اندازی از نظر اندازه متفاوت خواهند بود.

4- گلوله های مدفوع

لاروهای سوسک فرش هنگام تغذیه، گلوله های مدفوعی کوچکی از خود به جای می گذارند که شبیه لکه های کوچکی هستند که از نظر اندازه شبیه نمک خوراکی هستند. رنگ مدفوع آن ها معمولا سیاه یا قهوه ای است، اما بسته به رنگ آخرین وعده غذایی آن ها می تواند متفاوت باشد.

5- تحریک پوستی

لارو سوسک فرش افراد را نیش نمی‌زند، اما گاهی اوقات می‌تواند باعث تحریک پوست یا جوش‌ شود که به آن «درماتیت سوسک فرش» گفته می‌شود.سمپاشی حیوانات موذی مثل سوسک و سمپاشی ساس و … از بهترین راه ها برای دور کردن این موجودات می باشد.

 

روش های پیشگیری از سوسک فرش و چرم
سوسک چرم

 

روش های پیشگیری از ورود سوسک فرش به منزل

  • استفاده از جاروبرقی
  • تمیز کردن نقاط تاریک و غیرقابل دسترس
  • استفاده از اسید بوریک
  • بخارشویی منزل
  • شستن و تمیز کردن همه وسایل
  • دور انداختن لباس های بسیار آلوده
  • استفاده از سرکه سیب
  • استفاده از خاک دیاتومه
  • سمپاشی سوسک چرم و فرش
  • استفاده از مه پاش
  • نگهداری لباس ها و ملحفه ها در ظروف در بسته
  • تعمیر و تمیز کردن نقاط ورودی خانه

سمپاشی منازل و محل کار تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

سمپاشی با بهترین مواد و تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

محل زندگی سوسک فرش

اگرچه سوسک‌های فرش بیشترین آسیب را در مرحله لاروی وارد می‌کنند، ولی اولین و بارزترین نشانه آلودگی، وجودسوسک‌های بالغ روی طاقچه‌ها هستند. مانند پروانه ها، لارو ها را می توان با سوراخ های نا منظم موجود در فرش، پارچه و موارد مشابه تشخیص داد. سمپاشی ماهی نقره ای و این حشرات برای جلوگیری از آسیب بیشتر به لوازم زندگی ضروری است. به طور کلی، لارو سوسک های فرش مکان های تاریک و خلوت را ترجیح می دهند. این حشره اغلب در لانه های پرندگان و سایر مواد آلی مانند درختان و لاشه حیوانات در خارج از خانه زندگی می کنند. مجاری هوا، پرزهای جمع‌آوری‌شده، غذای خشک سگ، پشم و غلات یا ادویه‌های ذخیره‌شده اغلب به عنوان منابع غذایی و پناهگاه عمل می‌کنند؛ در حالی که لاروها در داخل خانه رشد می‌کنند. هر مکانی با دمای گرم مناسب رشد این حشره است. سوسک‌های فرش بالغ نور خورشید را ترجیح می‌دهند و باغ‌ها یا سایر مکان‌های پر از گیاهان را اشغال می کنند. برای از بین بردن این سوسک ها می توان، سمپاشی به ویژه سمپاشی سوسک چرم و فرش را انجام داد.

تفاوت سوسک فرش و بید

سوسک فرش و بید فرش هر دو حشرات آزاردهنده‌ای هستند که معمولاً در محیط‌های خانگی و دفاتر و ادارات پیدا می‌شوند و   می توانند آسیب های شدیدی به فرش‌ها و پارچه‌ها وارد کنند. اما این دو حشره تفاوت‌هایی دارند که در ادامه بیان می کنیم:

 ظاهر و شکل بدن

– سوسک فرش دارای بدنی تخت است و معمولاً قهوه ای سوخته یا سیاه رنگ هستند. سایز آن‌ها نیز معمولاً کوچک‌تر است و در حدود چند میلی‌متر تا حدود 1 سانتی‌متر است.
– بید فرش دارای بدن باریک و بلندتری است و رنگ آن‌ها معمولاً روشن‌تر از سوسک فرش می‌باشد. سایز بید فرش نیز از سوسک‌ها بزرگ‌تر است و می‌تواند به اندازه چند سانتی‌متر یا بیشتر هم برسد.

عملکرد

– سوسک فرش عمدتاً به الیاف فرش و پارچه‌ها آسیب می‌زند و می‌تواند باعث از بین رفتن کامل بافت پارچه شود.
– بید فرش عمدتاً به الیاف پارچه‌ها حمله می‌کند و می‌تواند با تغذیه بر روی آن‌ها باعث آسیب‌های جدی‌تری گردد، از جمله خراب شدن بافت پارچه و ایجاد نقاط خالی در فرش‌ها و پارچه‌ها.

سبک زندگی

– سوسک فرش معمولاً در مکان‌های پنهانی و تاریک زندگی می‌کند و شب‌ها به‌کار می‌پردازد. آن‌ها اغلب زیر مبلمان، فرش‌ها، کف‌پوش‌ها و پشت کاغذها پنهان می‌شوند.
– بید فرش نیز معمولاً در مکان‌های پنهانی و مرطوب زندگی می‌کنند و به‌ویژه در زیر فرش‌ها و پشت مبلمان‌ها یافت می‌شوند.

هر دو این حشرات می‌توانند برای کنترل و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی به صورت مداوم و با استفاده از محصولات مخصوص مورد سمپاشی قرار گیرند.

 

از بین بردن سوسک فرش و چرم
سوسک فرش و چرم

 

برای از بین بردن سوسک فرش چه باید کرد

قبل از شروع سمپاشی سوسک چرم و فرش خانه خود، مهم است که بدانید کجا زندگی می کنند. حتی اگر شواهدی از آفت پیدا کرده باشید، احتمالاً نقاطی وجود دارند که هنوز کشف نکرده اید. سوسک های فرش آفات کوچکی هستند که اندازه آن ها از یک چهارم اینچ بیشتر نیست. آن ها اغلب در ماه های گرم تابستان دیده می شوند. سوسک‌های فرش می‌ توانند تقریباً نه ماه در حالت لارو باقی بمانند و تشخیص آن ها برای مدت زمان قابل‌ توجهی دشوار است.

یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن سوسک های فرش، سمپاشی سوسک چرم و فرش است. البته باید گفت این کار اغلب با استفاده از حشره کش هایی که در منزل استفاده می کنید، به درستی انجام نمی شود. برای این کار باید از ترکیبات خاصی از سم استفاده کرد که کاری بسیار تخصصی و خطرناک است. شرکت سمپاشی کاسپین، با پشتوانه تجربه فراوان خود و بهره بردن از تجهیزات مناسب و کادری مناسب، سمپاشی سوسک چرم و فرش منزل شما را به بهترین نحو انجام داده و شما را از شر آسیب های سوسک فرش و چرم نجات خواهد داد.

 

سمپاشی کاسپین|sampashicaspian

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای