سمپاشی با قیمت مناسب

سمپاشی با قیمت مناسب

از بین بردن ساس با شست و شو

آیا ساس با شست و شو از بین می رود؟

ساس‌ها، موجودات ریز و آزاردهنده‌ای هستند که می‌توانند منبع بزرگی از ناراحتی و نگرانی در خانه‌ها شوند. این حشرات کوچک که در منسوجات خانگی مانند بالشت‌ها، تختخواب‌ها، و لباس‌ها زندگی می‌کنند، با گزش‌های خود موجب خارش و ناراحتی پوست شوند. یکی از روش‌هایی که اغلب برای مبارزه با ساس‌ها پیشنهاد می‌شود، شستشوی دقیق و منظم منسوجات است. اما آیا این روش واقعاً می‌تواند در از بین بردن ساس‌ها مؤثر باشد؟

شستشو با آب داغ و استفاده از شوینده‌های مناسب می‌تواند به کاهش تعداد ساس‌ها و تخم‌های آن‌ها کمک کند. با این حال، تنها شستشو ممکن است برای از بین بردن کامل ساس‌ها کافی نباشد. در این مقاله، به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه می‌توان با ترکیبی از شستشو و دیگر روش‌های کنترلی، محیطی عاری از ساس فراهم کرد و به زندگی راحت‌تری دست یافت.

باورهای غلط، ساس با شست و شو از بین می‌رود

اگر بخواهیم به صورت مستقیم به سوال فوق پاسخ دهیم، باید بگوییم که شستشو به هیچ عنوان باعث از بین رفتن ساس نمی‌شود. همچنین بسیاری به اشتباه بر این باور هستند که قرار دادن وسایل در معرض نور آفتاب، باعث از بین رفتن این موجودات و مرگ آن‌ها می‌شود؛ در صورتی که این کار هیچ تاثیری برروی ساس ندارد. ساس حشره بسیاری ریزی است که مکان‌های بسیار تاریک را برای زندگی کردن انتخاب می‌کند. به همین دلیل بیشترین جایی که این حشرات به آن حجوم می‌آورند، شکاف‌ها و ترک‌های موجود در دیوار ساختمان‌ها می‌باشد.

برای نابود کردن و از بین بردن این حشرات موذی، بهترین روش، سمپاشی ساس است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه انجام عملیات سمپاشی، در این مقاله با ما همراه باشید.

آیا ساس به لباس می چسبد؟

ساس می تواند به لباس بچسبد؟
آیا ساس به لباس می چسبد؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در زمینه انتقال این حشرات وجود دارد این است که ایا ساس به لباس می چسبد؟ در جواب این سوال باید گفت نه تنها ساس می‌تواند به لباس بچسبد، بلکه طبق تحقیقاتی که در زمینه انتقال این حشرات صورت گرفته، یکی از رایج‌ترین راه‌های انتقال ساس، از طریق لباس است. در بیشتر موارد ساس‌ها خود را به لباس افراد چسبانده و از این طریق، به خانه آن‌ها نفوذ می‌کنند.

ساس‌ها می‌توانند بیش از 2 ماه بدون تغذیه از خون، زنده بمانند. این زمان فصول سرد سال بیشتر می‌شود. گاهی اوقات این حشرات خود را به لباس‌های می‌چسبانند. سپس بعد از اینکه شما لباس خود را در کنار لباس دیگران قرار دهید، این حشرات توانایی جا به جایی و رفتن به لباس دیگران را دارند.

ساس در چه دمایی از بین میرود؟

چه دمایی باعث کشته شدن ساس می شود؟
ساس در چه دمایی از بین میرود؟

ساس در مقابل دمای بالا حساسیت زیادی داشته و واکنش نشان می‌دهد. دمای بالاتر از 45 درجه سانتی گراد آن‌ها را بسیار ضعیف کرده و جلوی تکثیر و افزایش جمعیت ساس‌ها را می‌گیرد. همچنین در دماهای بالاتر از 60 درجه نیز به سرعت نابود می‌شوند. به علاوه ساس‌ها در برابر دمای بسیار پایین نیز از خود ضعف نشان می‌دهند. البته فرآیند نابود کردن ساس با استفاده از سرما باید طولانی‌تر بوده و به روزها زمان نیاز دارد. به صورت معمول این حشرات پس از گذشت 4 روز در دمای -18 درجه سانتی گراد از بین می‌روند.

آیا ساس‌ها از طریق خرید لباس از فروشگاه‌ها لباس هم منتقل می‌شوند؟

بله. همانطور که گفته شد ساس‌ها توانایی چسبیدن به لباس‌ها و زنده ماندن به مدت 2 ماه را دارند. لباس‌های نو در فروشگاه‌ها نیز می‌توانند در کنار لباس سایر افراد قرار بگیرند. همچنین به این دلیل که لباس‌های داخل فروشگاه‌ها در معرض رفت و آمد هستند و افراد زیادی ممکن است آن‌ها را به تن کرده باشند، ممکن است حامل این حشره موذی باشند. به همین دلیل توصیه می‌شود زمانی که لباسی را از فروشگاه خریداری می‌کنید آن را به دقت بررسی کنید. همچنین پیش از به تن کردن لباس‌های تازه خریداری شده، آن را را شسته و یکبار اتو بزنید.

آیا ساس‌ها از طریق لباسشویی منتقل می‌شوند؟

به صورت کلی ساس توانایی زنده ماند در ماشین لباس شویی را دارد و چرخش باعث از بین رفتن آن‌ها نمی‌شود. البته ممکن است در هنگام عملیات شستشو و برخورد آن‌ها با مایع لباسشویی، بیشتر ساس‌ها کشته شوند اما با این حال در زمانی که لباس‌ها کنار در ماشین لباسشویی قرار می‌گیرند، امکان انتقال ساس‌ها از لباسی به لباس دیگر وجود دارد.

آیا ساس ها در بالش می مانند؟

آیا ساس می تواند در بالش زندگی کند؟
آیا ساس ها در بالش می مانند؟

بله. ساس‌ها می‌توانند در رخت خواب، تشک، رو تختی، بالش، کناره‌های تخت، پشتی، ملحفه و به خصوص محل‌هایی جمع کردن رخت خواب‌ها پنهان شده و زندگی کنند. این محل‌ها جای بسیار مناسبی برای ساس است؛ زیرا به راحتی می‌توانند به در آن‌ها پنهان شده و هنگام شب به قربانی خود دسترسی داشته باشند.

آیا تکان دادن لباس ساس را از بین می برد؟

به طور کلی ساس جزو موجوداتی است که بسیار محکم به یک سطح می‌چسبد و می‌تواند در برابر بسیاری از تکان‌ها و حرکات مقاومت کند. به همین دلیل می‌توان گفت تکان دادن لباس‌ها تاثیر زیادی در از بین بردن ساس ندارد. اگر به وجود ساس برروی لباس‌های خود مشکوک شده‌اید، توصیه می‌کنیم به دنبال روش‌های دیگری برای از بین بردن آن‌ها باشید. برای مثال حرارت ایجاد شده توسط اتو کشیدن لباس‌ها می‌تواند باعث از بین رفتن ساس‌ها شود.

پیشگیری از ورود ساس به منزل از چه راه‌هایی ممکن است؟

با توجه به اینکه یکی از رایج‌‎ترین راه‌های انتقال ساس از طریق لباس است؛ وکیوم کردن لباس‌ها یکی از راه‌های پیشگیری ورود ساس به منزل است. همچنین به هیچ عنوان از تشک و تخت خواب دسته دوم استفاده نمایید. پس از رسیدن از سفر، لباس‌ها و ملحفه‌ها را در دمای بالا بشویید. همانطور که گفتیم، برای نابود کردن و از بین بردن این حشرات موذی، بهترین روش، سمپاشی است.

ویژگی های ساس ها

ساس ها موجوداتی هستند که زندگی در مکان های بسیار تاریک را ترجیح می دهند. این جانوران موذی به سرعت تکثیر می شوند و پس از مدتی، نابودی آن ها و پاک سازی محیط بسیار دشوار خواهد بود. ساس ها از خون جانوران خون گرم تغذیه می کنند.
البته می بایست اشاره کرد که ساس ها برای تغذیه، بدن موجود زنده را به هنگام خواب مورد هجوم قرار می دهند. محل گزیدگی ساس ها تا به مدت 14 روز نمایان نمی شود.

 

ساس قهوه ای
از بین رفتن ساس با شست و شو

 

مدت زمان زنده ماندن ساس روی لباس

با توجه به این که بدن ساس ها بسیار مقاوم است، امکان حیات آن ها در سخت ترین شرایط نیز وجود دارد. به عنوان مثال: این موجودات قابلیت زنده ماندن به مدت یک سال را دارند به گونه ای که هیچ نوع غذایی در این زمان طولانی مصرف نکرده باشند؛ در نتیجه نمی توان زمان مشخصی را برای زنده ماندن این حشرات موذی اعلام کرد. البته می بایست اشاره کرد که شستن لباس های آلوده در دمای بسیار بالا می تواند احتمال زنده ماندن این موجودات را کاهش دهد.
همچنین جهت تکمیل اطلاعات فوق، می بایست اشاره کرد که شست و شوی لباس ها در دمای بالا نیز نمی تواند همچون سمپاشی ساس، روش قطعی نابودی ساس ها باشد.

آیا ساس ها در لباسشویی منتقل می شوند؟

همانطور که اشاره شد، شستن لباس ها برای مدت زمانی طولانی و با استفاده از آب بسیار گرم موجب از بین رفتن و کاهش ساس ها می شود.
به همین ترتیب با استفاده از این روش می توان احتمال انتقال ساس ها را از طریق لباس در لباسشویی کاهش داد. با این حال نمی توان این روش را به عنوان مطمئن ترین روش شناخت.

برای سمپاشی تضمینی منازل و محل کار همین الان تماس بگیرید! >>

سمپاشی با بهترین مواد و تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

برای سمپاشی تضمینی منازل و محل کار همین الان تماس بگیرید

راه های پیشگیری از ورود ساس

در مطالب قبلی نیز اشاره شد، ساس ها علاقه دارند در مکان های بسیار تاریک زندگی کنند. این مکان ها درز ها و شکاف های موجود در ساختار داخلی و خارجی خانه است؛ بنابراین در اولین گام ضرورت دارد که درز های موجود در خانه، کلید ها، پریز ها و چهارچوب در را بپوشانید.
همچنین جهت جلوگیری از نفوذ ساس به بافت لباس ها بهتر است آن ها را در کاور های پلاستیکی قرار دهید. بسیار اهمیت دارد که با تمامی علائم وجود ساس در منزل آشنایی داشته باشید؛ به این ترتیب می توانید در مناسب ترین زمان از یک شرکت سم پاشی معتبر کمک دریافت کنید.

ساس نارنجی
چکاپ وسایل منزل توسط نمایندگان شرکت سمپاشی

سایر روش های پیشگیری از ورود ساس

بسیار اهمیت دارد که در صورت رویت ساس در منزل از هر گونه خود درمانی خودداری نمایید. همچنین می توانید برای کاهش ساس ها در منزل، وسایل را نظم دهی کنید. البته کاهش تراکم وسایل منزل و استفاده مکرر از جاروبرقی می تواند موجب کاهش حضور این جانوران موذی باشد.
توصیه می شود برای پیشگیری از هجوم ساس ها به صورت مرتب، محل استراحت و دفع ادرار حیوان خانگی خود را کنترل نمایید. حتما از کاور های مناسب برای پوشش دهی تشک خواب و بالشت ها استفاده شود. موارد زیر از سایر روش های پیش گیرانه محسوب می شود.
• عدم استفاده از وسایل دست دوم
• استفاده از کارتن های تمیز برای بسته بندی اساس
• بازدید دوره ای مبل ها و تجهیزات تختخواب

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد سمپاشی سوسک

تاثیر تشخیص به موقع حضور ساس ها

در قسمت های قبلی نیز اشاره شد، ساس ها موجوداتی هستند که به سرعت تکثیر می شوند؛ بنابراین تشخیص به موقع حضور آن ها موجب جلوگیری از تشدید آلودگی است.
البته برای ریشه کن کردن ساس ها می بایست از روش های مطمئن و تخصصی استفاده شود. تکنسین های حاضر در شرکت های سم پاشی برای از بین بردن ساس ها، دوره های تخصصی را پشت سر گذاشته اند؛ بنابراین می توان با خیال آسوده از خدمات این شرکت ها بهره مند شد.

جمع بندی

شست و شوی ساس ها به هیچ عنوان راه حل مناسبی برای از بین بردن آن ها محسوب نمی شود. در واقع برای اطمینان از عدم حضور این موجودات در منازل، بسیار اهمیت دارد که تمامی روش های پیش گیرانه را رعایت نمایید. همچنین بهتر است در صورت مشاهده علائم حضور این موجودات از یک شرکت سمپاشی معتبر و با سابقه، مشاوره و کمک های لازم را دریافت نمایید.

منبع: radintak

سمپاشی کاسپین

سوالات متداول

  • آب داغ باعث از بین رفتن ساس می شود؟

ساس موجودی جان سخت است که بهترین راه برای نابودی آن استفاده از روش سمپاشی خواهد بود. آب داغ و شست و شو باعث از بین رفتن ساس نخواهد شد.

  • نمایان شدن گزش ساس چقدر طول می کشد؟

حدود 14 روز زمان می برد تا گزش ساس نمایان شود، پس تشخیص به موقع حضور ساس در منزل می تواند سبب ریشه کنی سریعتر این موجود و جلوگیری از تشدید آلودگی شود.

  • آیا ساس به لباس می‌چسبد؟

بله، ساس می‌تواند به لباس بچسبد و این یکی از رایج‌ترین راه‌های انتقال این حشرات است. تحقیقات نشان داده است که ساس‌ها می‌توانند خود را به لباس‌های افراد چسبانده و به این ترتیب، به خانه‌ها نفوذ کنند. علاوه بر این، ساس‌ها توانایی زنده ماندن بیش از 2 ماه بدون تغذیه از خون را دارند، که این مدت در فصول سرد سال بیشتر می‌شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای