سمپاشی با قیمت مناسب

سمپاشی با قیمت مناسب

شخصی در حال سمپاشی انبار ها

اصول سمپاشی انبار و سوله

انبارها مکان نگهداری مقدار زیادی از هر محصول یا کالا می توانند باشند که گاه با هجوم حشرات و آفات مواجه می شوند، آفاتی که در مواردی به این محصولات آسیب می رسانند و باعث ضرر و زیان های مالی بسیار و تخریب و نابودی مواد موجود در انبار و سوله می شوند از این رو لازم است هر چند وقت یکبار انبار خود را سمپاشی کنید و این مهم نیازمند تدبیراتی است که در این مقاله قصد داریم به آنها بپردازیم.

 سمپاشی انبار مواد غذایی

اگر عادت کرده اید مواد غذایی را به صورت عمده خرید کنید و آنها را در انبار یا سوله نگهداری کنید و یا حتی صاحب یک کارخانه مواد غذایی هستید که انبارهای زیادی را اداره می کنید احتمالا چند مورد از حضور جوندگان و جانوران کوچک آسیب رسان به مواد غذایی را در انبار خود مشاهده کرده اید که این در صورت عدم رعایت بهداشت یا دلایل که در ادامه اشاره خواهد شد اتفاق می افتد و هر چه سمپاشی انبار مواد غذایی خود مثل سمپاشی موش را به تعویق بیندازید ناگزیر هستید با مواد غذایی بیشتری خداحافظی کنید!

بنابراین یکی از بهترین راه ها برای نابودی حشرات و آفات موجود در انباری شما سمپاشی آن است اما سمپاشی باید بگونه ای انجام شود که به محصولات داخل انبار آسیبی نرسد و تاثیرات تخریبگر سموم روی مواد اعمال نشود مخصوصا اگر مواد داخل انبار مواد خوراکی بدون بسته بندی باشند.

کشاورزان بعد از برداشت محصول خود تا زمانی که قصد عرضه و فروش آنها را داشته باشند، این محصولات را در انبار و یا سوله نگهداری می کنند اما باید توجه کنند که شرایط آب و هوایی درون انبارها بسیار برای پرورش و هجوم آفات و حشرات مناسب است، بنابراین آسیب به این مواد خسارت بزرگی روی دست کشاورزان و همچنین صنعت کشاورزی خواهد گذاشت.

دانشمندان بعد از تحقیق های بسیار دریافتند که 800000 گونه از گیاهان توسط همین آفات و حشرات در خطر انقراض قرار دارند و این آمار نگران کننده ای برای انبارداران و کشاورزان محسوب می شود این در حالی است که استفاده از سموم شیمیایی تا حد زیادی می تواند از تحقق این اعداد جلوگیری کند.

از طرفی جوندگان و برخی از حشرات مانند کنه ها با آسیب رساندن به محصولات کشاورزی از ارزش تجاری آنها کم می کنند و کیفیت آنها را کاهش می دهند.

این اتفاق بیشتر در مناطق گرمسیری رخ می دهد.

برای سمپاشی تضمینی منازل و محل کار همین الان تماس بگیرید! >>

سمپاشی با بهترین مواد و تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

برای سمپاشی تضمینی منازل و محل کار همین الان تماس بگیرید

عوامل تاثیرگذار بر خرابی مواد غذایی

عواملی که در انبارها باعث افزایش سرعت خراب شدن مواد می شوند دو گروه هستند:

عوامل زنده و عوامل غیرزنده

عوامل زنده شامل حشرات و حیوانات، میکروارگانیسم ها(قارچ، کپک و باکتری ها) و پرندگان می شوند.

در دسته عوامل غیرزنده نیز می توان به آب و هوا و محل نگهداری و همچنین رطوبت اشاره کرد.

 

یک مرد در حال سمپاشی انبار مواد غذایی
مهمترین نکات سمپاشی برای انبارهای مواد غذایی

اصول سمپاشی انبار مواد خوراکی

همانطور که گفته شد سمپاشی انبار و سوله امری اجتناب ناپذیر است تا خسارات و مضررات آن شامل انبار یا سوله شما نشود اما نکته ای مطرح است این است که چه اصولی را باید در زمان سمپاشی سوله و انبار خصوصا انبار مواد خوراکی و سمپاشی سوسک و … در نظر گرفت که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

اما بهتر است پیش از سمپاشی انبار و سوله یکسری اقدامات جهت جلوگیری از آفت زدگی آنها انجام شود:

  • انبار شما باید در مکان مناسبی واقع شود.
  • سعی کنید تا جاییکه امکان دارد آن را تمیز نگه دارید.
  • چک کنید که سقف و دیوارهای انبار، سالم، صاف و بدون درز و ترک باشد.
  • سیستم تهویه داشته باشد و پنجره ها بگونه ای باشند که آفات نتوانند از آن وارد شوند.
  • انباری ایده آل است که قابلیت سمپاشی داشته باشد و بتوان آن را ضدعفونی کرد.
  • رنگ انبار سفید باشد بهتر است.
  • کف انبار باید غیرقابل نفوذ نسبت به آب و طوبت باشد.
  • محصولاتی که در انبار قرار می دهید ترجیحا تمیز، سالم و خشک باشند.
  • محصولات قدیمی انبار را با محصولات خشک مخلوط نکنید.
  • حتما توجه داشته باشید که انبار جدید پیش از دریافت محصولات جدید تمیز و مرتب باشد.
  • محصولات انبار باید حداقل نیم متر از دیوار فاصله داشته باشند.
  • منابع نوری را تا حد ممکن کاهش دهید چرا که باعث تجمع مگس ها و پشه ها خواهند شد.
  • از عصاره گیاهانی مانند اسطخودوس و نعناع برای فراری دادن حشرات از انبار خود استفاده کنید.

سمپاشی سوله و انبار نیز مانند سمپاشی منازل اهمیت بسیار بالایی دارد .حال در ادامه نکاتی که لازم است در هنگام سمپاشی انبار مدنظر بگیرید توضیح داده می شود:

  • تمام درزها، شکاف ها و هر راه نفوذ به انبار باید بسته شودو.
  • روزهایی که باد بیشتری می وزد سعی کنید که سمپاشی را به وقت بهتری موکول کنید.
  • لاشه آفات را جمع و سوله را تمیز کنید.

اهمیت سمپاشی انباری و آفات آن

با فرا رسیدن زمستان انبارها و سوله ها محل مهمانی و دورهمی و شبیه پناهگاهی برای آفات خواهد شد که عوارض و زیان آن نه تنها شامل محصولات و مواد موجود در انبار می شود بلکه امکان دارد به خود شما هم حمله کنند و باعث ایجاد بیماری شوند.

از طرف دیگر گروهی از جانوران که جوندگان نامیده می شوند از رایج ترین و مخرب ترین مهاجمان انبار و سوله شما هستند که سیم ها و عایق ها را می جوند و برای یافتن غذا و جای مناسب برای پناه گرفتن، خسارات زیادی وارد می کنند و از این جهت سمپاشی انباری از اهمیت و ضرورت بیشتری برخوردار خواهد بود.

در صورتی که با سمپاشی ساس و موش و … نیز احساس کردید که تعداد موش های انباری شما کم نشده اند باید از روش های دیگری مانند تله گذاشتن در کنار سمپاشی استفاده کنید و تا حدودی جلوی فعالیت این جانوران موذی را بگیرید که البته کار راحت تری نسبت به دفع حشراتی چون عنکبوت و زنبور است چرا که بزرگ ترند و می توان آنها را با کمی دقت پیدا کرد.

همچنین برخی از انواع عنکبوت ها و حشرات می توانند سمی و ناقل بیماری باشند و از طریق مواد غذایی که در انبار وجود دارد این بیماری ها را به شما منتقل کنند بنابراین هوشیار باشید و خیلی سریع از طریق سمپاشی اجازه تکثیر و تولید مثل به آنها ندهید.

بخشی از خدمات ما در سمپاشی کاسپین

آفات انباری چطور باعث کاهش کیفیت محصولات انباری می شود؟

همانطور که پیشتر گفته شد حشرات و آفات نقش موثری در کیفیت محصولات موجود در انبار خواهند گذاشت و این قضیه به طور دومینووار بر قیمت نهایی محصولات و کاهش آن موثر واقع می شود از طرفی اگر خودتان، مصرف کننده آنها هستید باعث انتقال بیماری و گسترش آلودگی های محیطی خواهند شد.

برخی از این آفات تهدیدی برای جان انسان محسوب می شوند به عنوان مثال پشه مالاریا نوع خطرناکی از مجموعه این آفات خطرناک است که اگر کنترل نشود گزش آن عوارض و عواقب گاه جبران ناپذیری خواهد داشت.

در واقع مگس هایی که در تابستان برای شما مزاحمت چند ساعته یا چند ثانیه ای در خواب بوجود می آورند کابوس کشاورزان و انبارداران هستند.

 از طرفی، بدون قرارداد تجاری کنترل آفات از طریق سمپاشی، شما کسب و کار خود را در برابر هجوم آفات آسیب پذیر می کنید و نتایج می تواند ویرانگر باشد به طوریکه شیوع آفات نه تنها می تواند باعث توقف بدون برنامه در خرید و فروش شود بلکه گاهی منجر به خرابی و ضررهای مالی خواهد شد و به شهرت شما آسیب جدی وارد می کند چرا که مشتریان انتظار دارند محلی که شما مواد را در آنجا نگهداری می کنید و هر چیزی که در کارخانه شما تولید و توزیع می‌ شود به قدر کافی در برابر آفات محافظت شود.

در صورت شیوع بیماری شما موظف هستید که علت را به اطلاع مشتریان خود برسانید و آنها این حق را دارند که تمایلی به ادامه خرید از شما نداشته باشند.

 

مردی در حال سمپاشی انبار
هزینه سمپاشی انبار موادغذایی

سمپاشی سوله

سمپاشی سوله یک فرآیند مهم در حفظ بهداشت و کنترل آفات در ساختمان‌های صنعتی مانند سوله‌ها است. این فرآیند شامل استفاده از مواد شیمیایی و روش‌های مناسب برای کنترل و پیشگیری از حشرات، موجودات آفت‌زا و عوامل آلودگی دیگر در سوله است. سمپاشی سوله در صنایع مختلف از جمله تولیدی، انبارداری، کشاورزی و خدماتی انجام می‌شود.

برخی از مواردی که در سمپاشی سوله باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • شناسایی آفات: قبل از انجام سمپاشی سوله، باید آفات موجود در سوله شناسایی شوند. این آفات ممکن است شامل حشراتی مانند مورچه، سوسک، پشه، عقرب و … باشند. شناسایی دقیق آفات به تعیین نوع مواد شیمیایی و روش‌های مناسب برای سمپاشی کمک می‌کند.
  •  انتخاب مواد شیمیایی: برای انجام سمپاشی سوله باید از مواد شیمیایی مناسب استفاده شود. این مواد می‌توانند شامل افزودنی‌های ضدحشره، ضدعفونی‌کننده‌ها، روان‌کننده‌ها و ضدقارچ‌ها باشند که به تعداد و نوع آفات موجود در سوله بستگی دارد.
  • رعایت اصول ایمنی: هنگام انجام سمپاشی سوله، باید اصول ایمنی رعایت شود. استفاده از لباس‌های محافظ مانند ماسک، عینک، دستکش و لباس مناسب سمپاشی، و همچنین تهویه مناسب در سوله از جمله اقداماتی است که باید در نظر گرفته شوند.
  •  زمانبندی مناسب: انجام سمپاشی سوله باید در زمان‌های مناسب انجام شود. معمولاً بهار و پاییز زمان‌های مناسبی برای سمپاشی سوله هستند، زیرا در این فصل‌ها فعالیت آفات بیشتر است و نیاز به کنترل بیشتری دارند.
  •  تکرار سمپاشی: برای حفظ بهبود و کنترل دائمی در سوله، سمپاشی باید به صورت دوره‌ای تکرار شود. این تکرار می‌تواند در فواصل زمانی منظم انجام شود تا از شیوع آفات جدید جلوگیری شود.

سمپاشی سوله به عنوان یک فرآیند مهم در حفظ بهداشت و کاهش آفات در ساختمان‌های صنعتی بسیار ضروری است. با رعایت اصول و روش‌های صحیح سمپاشی، می‌توان به دستیابی به یک سوله تمیز، بدون آفت و بهداشتی کمک کرد.

قیمت سمپاشی انبار

زمانی که بخواهیم از جنبه اقتصادی به کنترل آفات  انبار از طریق سمپاشی نگاه کنیم شاید با خود بگوییم که پیشگیری در این زمینه بهتر از درمان است به ویژه اینکه سمپاشی اگر تنها یک روز هم به طول بی انجامد باز هم تعطیلی سوله یا انبار در همان یک روز خسارت زیادی به کسب و کار وابسته به آن سوله وارد می کند.

از طرف دیگر سمپاشی مکان های بزرگی مانند انبار و سوله نسبت به فضاهای تجاری کوچکتر پیچیده تر است و همچنین نیاز به تجهیزات و سموم بیشتری برای دفع آفات خواهد داشت.

یکی دیگر از دلایل پیچیده بودن سمپاشی انبار و سوله آن است که در این مکانها شکاف های تاریک و مرطوب زیادی وجود دارد که حشرات یا جوندگان در آنجا پنهان شوند و از طرفی انبارها درهای ورودی بسیار بزرگی دارند که آفات می توانند از طریق آن ها به راحتی وارد شوند.

عوامل متعددی بر قیمت گذاری سمپاشی انبار تاثیرگذار هستند:

نوع خدمات که بسته به درجه مشکل شما ممکن است به اسپری های شیمیایی، تله ها و یا سایر خدمات نیاز باشد که دارای قیمت متفاوت هستند.

تعداد دفعات خدمت نیز تاثیر گذار است به این معنی که هر چه تعداد دفعات بازدید بیشتر باشد هزینه هر کدام برای شما کمتر خواهد بود.

از عوامل تاثیرگذار دیگر می توان به مکان انبار، نوع آفات، نوع درمان، اندازه آلودگی و میزان بودجه نیز اشاره کرد طوریکه هر چه مکان سوله شما صعب العبور یا دور افتاده تر باشد قیمت سمپاشی بیشتر است یا هر چه آلودگی ها، بزرگتر و ریشه دار تر باشند تبعا هزینه بیشتری را برای دفع آنها باید پرداخت کنید.برای مشاوره درباره سمپاشی می توانید با کارشناسان ما در سمپاشی کاسپین در ارتباط باشید.

سمپاشی کاسپین

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای