سمپاشی با قیمت مناسب

سمپاشی با قیمت مناسب

از بین بردن انواع آفت کشاورزی با سمپاشی

از بین بردن انواع آفت کشاورزی با سمپاشی

آفت ها به عنوان کابوس کشاورزان و افرادی شناخته می شوند که با زراعت سر و کار دارند. چرا که می توانند صدمات بسیار زیادی به محصولات کشاورزی وارد کرده و حتی باعث نابودی کامل آن ها شوند. هر ساله آفت ها خسارت های بسیار زیادی را برای کشاورزان به همراه دارند. از آن گذشته ممکن است قسمت وسیعی از محصولات یک منطقه تحت حمله انواع آفت کشاورزی قرار بگیرند.

در چنین شرایطی، ممکن است اثرات آن تاثیر کشوری داشته باشد؛ به عنوان مثال حمله انواع آفت کشاورزی به مزارع گندم می توانند سبب کمبود این محصول شده و یک کشور مجبور باشد گندم مورد نیاز خود را از جاهای دیگر وارد کند. این کار سبب کمبود و افزایش قیمت محصول می گردد. انواع مختلفی از آفت ها وجود دارند که می توانند محصولات کشاورزی و زراعتی را تحت تاثیر قرار دهند، از این رو لازم است تا با روش های مختلفی در مقابل آن ها ایستاد.

با آن که آفت ها به عنوان یک عامل مخرب و بسیار خطرناک برای کشاورزان و محصولات آن ها تلقی می شوند، اما مقابله با آن ها کار بسیار ساده ای است. در واقع با انجام کار های ساده و سمپاشی در زمان های مناسب می توان از شر هر آفتی در امان ماند.

به دلیل اهمیت این موضوع تصمیم گرفته ایم تا به بررسی انواع آفت ها و بهترین روش برای از بین بردن آن ها بپردازیم. حتی اگر به کشاورزی مشغول نیستید، باز هم مطالعه این مقاله می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

انواع آفت کشاورزی

 

سمپاشی انواع آفت کشاورزی
انواع آفت کشاورزی

 

عوامل بسیار زیادی وجود دارند که به عنوان آفت کشاورزی شناسایی می شوند. از این رو ما سعی کرده ایم مهم ترین انواع آفت کشاورزی را برای شما شرح دهیم.

حشرات و بند پایان

حشرات و بندپایان به عنوان موذی ترین و خطرناک ترین گونه در بین انواع آفت های کشاورزی شناخته می شوند. این موجودات به صورت گروهی به مزارع و باغ ها حمله کرده و صدمات جدی را بر محصولات وارد می کنند. ملخ ‌‌ها، ریز حشرات، کرم‌ های ریشه درخت ذرت، آفت سپردار واوی مرکبات، مگس سفید گلخانه، زنجیره خرما، تریپس گندم، کنه دو نقطه ای و … از مهم ترین گونه حشرات و بندپایانی هستند که به انواع آفت برای یک مزرعه و باغ شهرت دارند.

جوندگان

خرگوش ها و موش ها اصلی ترین جوندگانی هستند که محصولات کشاورزی را هدف قرار می دهند. جوندگان چون جثه بزرگ تری دارند و برای تغذیه به درختان و محصولات حمله می کنند، می توانند صدمات جدی به آن وارد کنند.

 

برای سمپاشی تضمینی منازل و محل کار همین الان تماس بگیرید! >>

سمپاشی با بهترین مواد و تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

برای سمپاشی تضمینی منازل و محل کار همین الان تماس بگیرید

 

علف های هرز

علف های هرز در اطراف درختان میوه می رویند. دلیل این که علف های هرز در دسته انواع آفت کشاورزی قرار گرفته اند، آن است که این علف ها آب مورد نیاز برای رشد درختان را برای خود جذب می نمایند و از مواد آلی خاک که برای درختان مورد نیاز است، استفاده می کنند.

نتیجه رویش علف های هرز در اطراف درختان و عدم نابود سازی آن ها، ضعف درخت و پایین آمدن کیفیت محصولات آن است. تراکم بالای علف های هرز در اطراف درختان حتی ممکن است باعث عدم محصول دهی آن ها شود. پس همیشه در زمان سمپاشی درختان به سمپاشی علف های هرز اطراف درختان نیز بپردازید.

نرم تنان

خسارتی که نرم تنان به عنوان انواع آفت کشاورزی به وجود می آورند، مربوط به گیاهان زراعی و زینتی است. یک نکته در مورد نرم تنان این موضوع بوده که آن ها در خاک های نیمه خشک و مرطوب زندگی می کنند از این رو بایستی به گیاهانی که در این نوع خاک ها کاشته می شوند توجه ویژه ای داشت و از آن ها بسیار مراقبت کرد. خطرناک ترین گونه نرم تنان در زمینه حمله به محصولات کشاورزی، راب ها و حلزون ها هستند.

در واقع نرم تنان علاوه بر آن که خود به عنوان یک آفت به حساب می آیند، می توانند زمینه هجوم سایر موجودات به یک مزرعه یا باغ را فراهم سازند. از این رو یکی از خطرناک ترین گونه ها در بین انواع آفت کشاورزی شناخته می شوند.

پرندگان

 

پرندگان مزاحم برای محصولات کشاورزی
پرندگان مزاحم برای محصولات کشاورزی

 

پرندگان نیز همانند سایر موجودات برای تغذیه به محصولات کشاورزی حمله می کنند. هجوم پرندگان به یک مزرعه ممکن است به صورت تکی (یا در دسته های کوچک) صورت بگیرد یا در حالت بسیار بدتر و بحرانی تر گروه بزرگی از پرندگان به صورت دست جمعی به محصولات کشاورزی حمله نمایند.

در این صورت مقابله با آن ها بسیار سخت تر خواهد بود. پرندگانی که در مناطق گرمسیری زندگی می کنند اکثرا به صورت گروهی به محصولات کشاورزی حمله می کنند از این رو در این مناطق یکی از اصلی ترین مشکلات کشاورزان مواجهه با آن ها است. اما در طرف دیگری در مناطق سردسیر پرنده ها به صورت تکی یا چند نفره به محصولات حمله می کنند که این موضوع باعث ساده تر شدن مقابله با آن ها می شود.

یکی از بهترین روش های دفع خطر حمله پرندگان به محصولات کشاورزی، استفاده از مترسک است که از زمان های بسیار قدیم در بین کشاورزان مرسوم بوده است. اگر مترسک را به گونه ای بسازید که در هنگام حرکت، از خود صدا نیز تولید کند، تاثیر آن در دفع پرندگان دو چندان خواهد شد.

سمپاشی بهترین راه از بین بردن آفات

 

سمپاشی بهترین راه از بین بردن آفات
سمپاشی بهترین راه از بین بردن آفات

 

روش های مختلفی برای از بین بردن انواع آفت کشاورزی وجود دارند؛ اما به جرآت می توان گفت که بهترین و موثرترین آن ها سم پاشی است. مواد اولیه مختلفی در سمپاش ها مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از این سم ها برای محصولات خاصی مناسب هستند. توجه داشته باشید که فرمولاسیون آفت کش ها به گونه ای نیست که یک نوع از آن ها تمام انواع آفت کشاورزی را از بین ببرد به همین خاطر از چند سمپاش مختلف در زمان های متفاوت استفاده می نمایند تا هیچ گونه آفتی محصولات آن ها را تهدید نکند.

انتخاب نوع سمپاشی به نوع محصول و منطقه ای که در آن قرار می گیرید نیز بستگی دارد. مثلا برخی از مناطق تنها در خطر حمله حشرات هستند و در منطقه ای دیگر، پرندگان تنها دشمن محصولات کشاورزی به حساب می آیند.

اگر سمپاشی درست و اصولی انجام نشود یا نوع سمپاشی اشتباه باشد، نه تنها تاثیری در از بین بردن انواع آفت کشاورزی نخواهد داشت، بلکه باعث صدمه دیدن محصول نیز خواهد شد. در نتیجه در هنگام انتخاب سمپاش، مواد سمپاش و زمان سمپاشی حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

سخن پایانی

 

سمپاشی آفات مزارع
سمپاشی آفات مزارع

 

انواع آفت کشاورزی وجود دارند که می توانند کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی و باغ ها را تحت تاثیر قرار دهند. آفت های مختلفی برای زمین های کشاورزی دیده شده اند که می توانند با حمله به محصولات، آن ها را از بین ببرند. از این رو حتما لازم است تا اقدامات دفاعی مورد نیازی را برای مقابله با این آفت ها انجام دهید.

امروزه با پیشرفت های تکنولوژی راه و روش های مختلفی برای نابودی آفت ها و جلوگیری از حمله و آسیب آن ها به محصولات ایجاد شده اند. اما با این همه حال بهترین و موثر ترین روش، استفاده از سمپاشی است. توجه داشته باشید که سمپاشی باید اصولی و در زمان های مشخص انجام شود. شما می توانید از شرکت کاسپین کمک بگیرید تا در اسرع وقت نیروهای ما به سمپاشی مزارع شما به بهترین شکل و کمترین هزینه بپردازند.

سمپاشی کاسپین

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای