سمپاشی با قیمت مناسب

سمپاشی با قیمت مناسب

ساس چیست؟

درباره انواع ساس چه می دانید؟ وجود ساس در خانه چه علائمی دارد؟

درگیری انسان و حشرات، صرفا مخصوص محیط‌های جنگلی نیست بلکه برخی از حشرات توانسته‌اند تا راه خود را به خانه‌ی انسان‌ها نیز پیدا کرده و مزاحم آرامش و زندگی آن‌ها شوند. یکی از حشراتی که معمولا مردم با آن درگیر بوده و در بسیاری از منازل لانه دارند، انواع ساس است. این موجودات کوچک، می‌توانند با زاد و ولد در محیط زندگی، تمام خانه را اشغال کرده و آرامش را از چشمان شما بدزدند.
در این مقاله قصد داریم تا درباره ساس ها صحبت کرده و انواع راه های مبارزه با این موجودات را فرا بگیریم؛ در انتها نیز اطلاعاتی درباره نیش این جانوران به دست آورده و با سمپاشی می توانید شر آن ها را از خانه خود کم کنید. بنابراین با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

ساس چیست؟

ساس‌ها حشرات بسیار ریزی هستند که معمولا نمی‌توان آن‌ها را با چشم عادی و غیرمسلح دید. این حشرات علاقه زیادی به محیط‌های تاریک دارند و عموما زمانی متوجه حضور آن‌ها در خانه خود می‌شوید که اقدام به تخم گذاری کرده یا تعداد زیادی از آن‌ها در حال حرکت در خانه شما باشند.

وجود این حیوانات می‌تواند آزار دهنده باشد و در بسیاری از مواقع، با گزیدن، می‌توانند آرامش را از شما سلب کنند. سایز این موجودات بر اساس گونه و سن آن‌ها متفاوت خواهد بود؛ به همین دلیل دیدن آن‌ها با چشم تنها زمانی ممکن است که رشد کافی داشته و فضای زیادی از خانه شما را اشغال کرده باشند.

نکته‌‌ای که باید بدانید این است که به محض آنکه پی بردید، ساس در خانه و محل زندگی شما وجود دارد، برای سمپاشی ساس اقدام کنید. چرا که اگر زمان زیادی از حضور آن‌ها در محیط بگذرد، به سرعت افزایش پیدا می‌کنند.

 

عکس ساس
علائم وجود ساس در منزل

 

آیا ساس خطرناک است؟

درست است که حضور این حیوانات در خانه برای هیچکس خوشایند نیست، اما سوال اصلی اینجا است که آیا حضور آن‌ها برای ما خطرناک محسوب می‌شود یا خیر؟
این حشرات می‌توانند با نیش گزنده خود، موجب آزار رسیدن به شما و اعضای خانواده شوند. نیش این حشرات عموما قرمز شده و می‌تواند موجب ایجاد خارش شود. از سوی دیگر، این حشرات می‌توانند در برخی از موارد، ناقل بیماری‌های متفاوتی باشند و این بیماری‌ها را با نیش خود به انسان منتقل کنند. حضور این حشرات شاید خطری مرگ آفرین برای ما محسوب نشود، اما بدون شک بی‌ضرر نیز نخواهد بود.

نیش ساس

همانطور که در بخش‌های قبلی به این مسئله اشاره کردیم، این حشرات می‌توانند نیش‌های دردناک خود را بر روی بدن انسان پیاده کرده و آسیب‌های مختلفی به ما وارد کنند. نیش این حشرات می‌تواند منجر به قرمزی، خارش، درد و در برخی موارد عفونت شود. اگر احساس کردید که برجستگی‌های کوچک و قرمز رنگی بر روی پوست شما ایجاد شده، آن گاه باید نسبت به حضور ساس در محل زندگی خود، مشکوک شوید.
در برخی از موارد ممکن است که نیش این حشرات به صورت خطی و در یک مسیر ممتد روی پوست ظاهر شود؛ در برخی موارد دیگر نیز نیش ساس به صورت خوشه‌ای بوده و بخش خاصی از بدن را به خود درگیر می‌کند.
توجه داشته باشید که واکنش بدن به نیش حشرات و ساس‌ها، می‌تواند در بسیاری از موارد با یکدیگر متفاوت باشد و نیش، می‌تواند تاثیرات مختلفی را بر روی بدن‌های مختلف بگذارد.

 

تشخیص نیش ساس و شکل ساس گزیدگی

نیش ساس می‌تواند بباعث ایجاد واکنش آلرژیکدر افراد شود. تشخیص نیش ساس معمولاً براساس علائم و نشانه‌های ظاهری و علائم حضور ساس در منزل صورت می‌گیرد. در زیر چند نشانه معمولی نیش ساس ذکر شده است:

  • قرمزی و خارش
    معمولاً محل نیش ساس قرمز و ملتهب شده و دچار خارش و سوزش می‌شود.
  •  تورم محل نیش
    معمولاً در محل نیش ساس ورم رخ می‌دهد. اندازه نیش ساس می‌تواند متغیر باشد، از نقطه کوچک تا پهنای چند سانتیمتری که تمامی این ناحیه قرمز شده و ورم خواهد کرد.
  •  درد
    بعضی از افراد ممکن است در محل نیش ساس درد در میزان مختلف را احساس کنند.
  • حساسیت
    افراد حساس به نیش ساس ممکن است واکنش‌های آلرژیک مانند خارش، تورم و تحریک پوستی داشته باشند.
  •  مشکلات تنفسی
    در موارد شدید، نیش ساس می‌تواند باعث مشکلات تنفسی مانند سرفه، سرگیجه و حتی دل درد و تنگی نفس شود. این مشکلات معمولاً نشان از یک واکنش آلرژیک می‌دهند که در اینصورت فورا  باید شخص به پزشک مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرد.

 

اگر شما یا شخص دیگری احتمال می دهید که دچار ساس گزیدگی شده اید باید به پزشک خود مراجعه نمایید؛ پزشک می‌تواند با توجه به محل نیش و علائم مشخص کند آیا واقعاً شما دچار ساس گزیدگی شده اید یا این علائم به علت عوامل دیگری ایجاد شده اند. همچنین، در صورت تشخیص نیش ساس پزشک می تواند به درمان محل گزیدگی ساس بپردازد.

انواع ساس

ساس‌ها گونه‌ها و انواع مختلفی دارند. شناسایی گونه ساس‌ها،  برای سمپاشی و از بین بردن آن‌ها موثر خواهد بود و شما با دانستن دقیق نوع آن‌ها، می‌توانید بسیار راحت‌تر و موثرتر اقدام به از بین بردن این حشرات کنید.
معروف‌ترین نوع ساس، ساس تخت خوابی نام دارد. این ساس‌ها عموما در محیط‌های استراحت مانند تخت خواب‌ها،  تشک‌ها و ملحفه‌ها دیده می‌شوند. خارش، گزش، ایجاد نفس تنگی و غیره برخی از علائم وجود این حیوانات در محل زندگی خواهد بود.
انواع دیگری از ساس‌ها نیز در محیط‌های مختلف وجود دارند که متاسفانه تشخیص دادن آن‌ها از یکدیگر، به دلیل اندازه کوچک و شباهت زیاد به هم، امر آسانی نخواهد بود.

در ادامه به بررسی  انواع ساس‌ها پرداخته‌ایم:

ساس تختخوابی (Cimex lectularius)

بیشترین و شناخته‌شده‌ترین نوع ساس، ساس تختخوابی است. به طور خلاصه، تختخواب، تشک و پتو، مبل و صندلی از بهترین مکان‌ها برای حضور این نوع ساس‌ها هستند. گزش ساس تختخوابی می‌تواند منجر به التهاب، قرمزی، خارش، حساسیت، و در موارد خاص، تنگی نفس و بروز بیماری‌های مختلف شود. راهی برای مقابله با این ساس‌ها استفاده از خدمات سمپاشی می‌باشد. شما می‌توانید با تماس با شرکت‌های سمپاشی درخواست خدمات دهید و نیروهای ماهر با ابزارهای مخصوص به محل اقامت شما اعزام می‌شوند. این نیروها عملیات سمپاشی را به صورت حرفه‌ای و در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌دهند.

 

ساس بوسه زن

یک نوع خطرناک از ساس ها، ساس بوسه زن نام دارد و در محیط طبیعی یافت می‌شود. نوع خاص این حشره می‌تواند باعث بروز یک بیماری خطرناک به نام شاگاس شود. شاگاس یک بیماری انگلی استوایی است که در مراحل ابتدایی آن، علائم خاصی مشاهده نمی‌شود. اما پس از مدتی، علائمی از جمله تب، ورم در نواحی غدد لنفاوی و سردرد ظاهر می‌شوند. یکی از خطرات این بیماری این است که به صورت مزمن در بدن فرد باقی می‌ماند و ممکن است به مشکلاتی نظیر نارسایی قلبی منجر شود.

 

ساس گرمسیری (Cimex hemipterus)

 در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری یافت می شود. این ساس ها نیز از خون انسان تغذیه می کنند.

 

ساس خفاشی (Cimex adjunctus)

در نزدیکی خفاش ها زندگی می کند و از خون خفاش تغذیه می کند. با این حال، در صورت عدم وجود خفاش، ممکن است از انسان نیز تغذیه کند.

سایر گونه های ساس معمولاً از حیوانات خونگرم دیگر تغذیه می کنند، اما ممکن است در موارد نادر از انسان نیز تغذیه کنند. این گونه ها عبارتند از:

ساس مرغ مکزیکی (Haematosiphon inodora)

در مرغداری ها و مزارع یافت می شود و از خون مرغ تغذیه می کند.

 

ساس پرستو (Oeciacus hirundinis)

 در لانه های پرستو یافت می شود و از خون پرستو تغذیه می کند.

 

سایز ساس چقدر است؟

سایز ساس بستگی به نوع و گونه آن دارد. ساس‌ها در اندازه‌های مختلفی وجود دارند. برخی از ساس‌ها کوچکتر از 1 میلیمتر هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به چند سانتیمتر هم برسند. اندازه ساس‌ها به ویژگی‌های آنها، نوع زندگی، و محیط زیستی که در آنها زندگی می‌کنند، بستگی دارد. برای مثال، ساس‌های تختخوابی معمولاً کوچکتر هستند و بیشترین اندازه آنها حدود 5 میلیمتر است، در حالی که برخی ساس‌های آبزی و غول‌پیکر اندازه بزرگی دارند.

 

جای گزیدگی ساس
درمان نیش ساس

 

علائم ساس در خانه

برخی از نشانه‌ها و علائم می‌توانند شما را نسبت به حضور این حشرات موذی در خانه خود، مشکوک کنند. یکی از اصلی‌ترین این علائم، مشاهده تخم ساس در محیط‌های مختلفی مانند زیر فرش خواهد بود. تخم این موجودات به صورت دانه‌های بسیار ریز بیضی شکل و کوچک دیده می‌شود.


یکی دیگر از علائم، می‌تواند بوی نامطبوع در محیط باشد. حضور ساس در خانه در بسیاری از موارد منجر به پخش شدن بوی نامطبوع شدیدی در محیط می‌شود. این بو می‌تواند به لباس‌ها و حتی غذاهای شما نفوذ کرده و آن‌ها را به خود آلوده کند.

علائم دیگری مانند لکه‌های خون، گزیدگی، مشاهده لکه‌های قهوه ‌ای و غیره برای اثبات حضور ساس در خانه وجود دارد که شما می‌توانید در صورت مشاهده آن‌ها،  برای سمپاشی و کشتن این حشرات اقدام نمایید.

تخم ساس

ساس ها در دمای مناسب و با وجود منابع مناسب غذایی می توانند تا حدود یک سال عمر کنند. ساس ماده روزانه بین 1 تا 5 تخم تولید می کند و در طول سال این تعداد به 200 الی 500 تخم می رسد. اگر شما قصد متوقف کردن ساس ها و نابودی کامل آن ها از منزل خود را دارید باید هم ساس ها هم تخم ساس را به طور کامل از بین ببرید.

از بین بردن تخم ساس

شما در صورت مشاهده تخم ساس و خود ساس باید به سرعت با اسپری کردن الکل بر روی آن ها به صورت موقتی تعدادشان را کنترل کنید. توجه کنید که برای ریشه کنی کامل  و دائمی ساس ها از خانه ی خود باید از متخصصان سمپاشی ساس کمک بگیرید.

اگر تخم ساس را در بین لباس و ملحفه های خود مشاهده کردید باید خود آن لباس و تمامی لباس هایی که در تماس با آن لباس بوده اند را با آب داغ و صابون شستشو دهید. اگر لوازمی به ساس آلوده شدند که قابل شستشو نیستند، آن لوازم را در کیسه پلاستیکی قرار داده و در معرض نور مستقیم خورشید به مدت چند روز قرار دهید تا تخم ساس به صورت کامل از بین برود.

روش های سمپاشی تخم ساس

ساس ها حشراتی هستند که می توانند در هر مکانی زندگی کنند و تخم ریزی کنند. تخم های ساس بسیار کوچک هستند و با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. آنها معمولاً در شکاف ها و ترک های دیوارها، مبلمان، و سایر وسایل یافت می شوند.

برخی از رایج ترین روش ها عبارتند از:

  • استفاده از سموم شیمیایی: این روش متداول ترین روش برای سمپاشی تخم ساس است. سموم شیمیایی می توانند به تخم ها نفوذ کرده و آنها را از بین ببرند. با این حال، سموم شیمیایی می توانند خطرناک باشند و برای انسان و حیوانات خانگی نیز مضر باشند.
  • استفاده از گرما: این روش موثر دیگری برای سمپاشی تخم ساس است. گرما می تواند تخم ها را از بین ببرد. برای انجام این کار، می توان از سشوار صنعتی یا بخارپز استفاده کرد.
  • استفاده از کمپرسور هوا: این روش نیز می تواند موثر باشد. کمپرسور هوا می تواند تخم ها را از جاهای پنهان خارج کرده و آنها را در معرض سموم یا گرما قرار دهد.

هنگام انتخاب روش سمپاشی تخم ساس، باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت، از جمله:

  • شدت آلودگی: اگر آلودگی شدید باشد، ممکن است لازم باشد از ترکیبی از روش ها استفاده کنید.
  • وجود کودکان و حیوانات خانگی: اگر در خانه کودک یا حیوان خانگی دارید، باید از سموم شیمیایی احتیاط کنید.
  • بودجه: هزینه سمپاشی تخم ساس می تواند متفاوت باشد.

اگر قصد دارید خودتان تخم ساس را سمپاشی کنید، باید دستورالعمل های تولید کننده سم را به دقت دنبال کنید. همچنین باید اقدامات ایمنی لازم را برای محافظت از خود و دیگران انجام دهید.

سخن پایانی درباره انواع ساس

در نهایت و پس از کسب اطلاعات درباره ساس‌ها و انواع آن‌ها،  می‌توانیم بهترین مراکز را برای سمپاشی انتخاب کرده و شر این حشرات مرموز را یک بار برای همیشه، کم کنید. سمپاشی کاسپین بهترین گزینه برای سمپاشی سوسک، سمپاشی منازل، سمپاشی موش، سمپاشی خوابگاه، رستوران، اماکن مذهبی و … می‌باشد که می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید.
توجه داشته باشید که وجود ساس در خانه، در ایام قدیم مشکل بسیار بزرگی محسوب می‌شد و افراد مجبور بودند، برای از بین بردن این حشرات، تمام محیط خانه خود را زیر و رو کرده و سمپاشی کنند؛ اما امروزه این مشکل به روش‌های ساده‌تری حل می‌شود و پیشرفت علم و ساخت سموم جدید، می‌تواند به کمک ما آمده و کشتن این حشرات را آسان سازد.
اگر هر گونه علامتی مبنی بر وجود ساس در خانه خود احساس می‌کنید، بهتر است تا بدون هرگونه فوت وقت با کارشناسان ما تماس گرفته و برای حذف آنان از خانه خود، اقدام نمایید.

منبع: pestworld

سمپاشی کاسپین

سوالات متداول

ساس ها حشرات بسیار ریزی هستند که معمولا نمی توان آن ها را با چشم عادی و غیرمسلح دید. این حشرات علاقه زیادی به محیط های تاریک دارند و عموما زمانی متوجه حضور آن ها در خانه خود می شوید که اقدام به تخم گذاری کرده یا تعداد زیادی از آن ها در حال حرکت در خانه شما باشند.
وجود انواع ساس در خانه می تواند آزار دهنده باشد و در بسیاری از مواقع، با گزیدن، می توانند آرامش را از شما سلب کنند. سایز این موجودات بر اساس گونه و سن آن ها متفاوت خواهد بود؛ به همین دلیل دیدن آن ها با چشم، تنها زمانی ممکن است که رشد کافی داشته اند. بنابراین هر چه سریعتر برای سمپاشی ساس اقدام کنید تا تعدادشان زیاد نشده است.

بله. انواع ساس می توانند انسان را نیش بزند. نیش این حشرات می تواند منجر به قرمزی، خارش، درد و در برخی موارد عفونت شود.

ضمانت! ما در سمپاشی کاسپین بعد از انجام سمپاشی، ضمانت نامه کتبی به شما خواهیم داد و کار ما گارانتی به مدت 6 ماه دارد. همچنین به روزترین تجهیزات و وسایل سمپاشی در سمپاشی کاسپین موجود است و در هربار استفاده تمامی وسایل ضدعفونی می‌شوند. رعایت تمامی تمهیدات بهداشتی از مهم‌ترین اهداف ما است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای