سمپاشی با قیمت مناسب

سمپاشی با قیمت مناسب

مورچه های سیاه روی چوب

مورچه ریز سیاه و بهترین روش سمپاشی آن

به علت وجود گونه های فراوان مورچه که چیزی بالغ بر 12000 گونه مختلف است، در سمپاشی باید گونه مورچه ها مشخص شود تا متناسب با نوع مورچه و ساختار بیولوژیکی آن به دفع این آفت بپردازیم. گاهی، روش های خانگی مثل: سرکه، فلفل، آبلیمو، تله مورچه و غیره جواب گو است و گاهی که تخم گذاری شده باشد، این کارها بی فایده است و حتما باید با کمک متخصص و مواد قوی این مبارزه را آغاز کنیم.
بعضی از سم ها به نام سم طعمه، قابلیت انهدام کل کلونی یا لانه مورچه ها را دارند؛ زیرا مورچه آن را با خود وارد کلونی می کند. بعد از گذشت تایم مشخصی، کل آن کلونی را بین می برد.
برخی از سم ها هم سیستم اسکلتی یا عصبی مورچه ها را از بین می برند و همان لحظه مورچه از بین می رود.
ما در این مقاله، بیشتر به ذکر مطالبی در ارتباط با مورچه ریز سیاه می پردازیم، اگر شما هم با مسئله وجود مورچه ریز سیاه مواجه هستید، لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

مورچه های سیاه دور خوراکی نارنجی رنگ
سم مخصوص مورچه سیاه

مورچه ریز سیاه چیست؟

مورچه ریز سیاه با نام های مختلف، یک آفت واقعی شناخته می شود، نام هایی مثل: مورچه سیاه بدبو، مورچه خانگی بودار و مورچه شکری.
موجوداتی هستند که در اجتماعات گسترده به نام کلونی زندگی می کنند و از مورچه های کارگر که ماده هستند، ملکه و نر تشکیل می شوند و معمولا هر کلونی دو ملکه دارد و از هزاران مورچه تشکیل شده است.
نوعی از مورچه در همه جای منزل و محیط های مختلف وجود دارند که معمولا با روش های خانگی، مثل: سرکه، فلفل و غیره از بین نمی روند و نیاز به سم پاشی اصولی با مواد بسیار قوی دارند.

 

مورچه های سیاه روی یک لیوان سفید رنگ
زندگی اجتماعی مورچه ها در گروه های بزرگ (کلونی)

ویژگی های مورچه ریز سیاه

مورچه ریز سیاه کارگر 3 میلی متر و ملکه 5 سانت است. با رنگ سیاه و قهوه ای تیره، از آنتن 12 قسمتی تشکیل شده که در پایان هم یک بخش 3 قسمتی دارد: (سر، سینه، شکم)، بدن این مورچه بدون ستون فقرات است و از کمر به دو قسمت تقسیم شده است و براق هستند.
ملکه از همه بزرگ تر و بال دار است و ممکن است بعد از جفت گیری، بال های خود را از دست بدهد. گروه اول نوزادان این مورچه ها معمولا کارگر هستند.
مورچه های نر بعد از جفت گیری، اغلب می میرند، اما جالب است بدانید که هدف اصلی آن ها هم چنان جفت گیری است.
گروه کارگران بال ندارند و توانایی تخمک گذاری و جفت گیری ندارند.
مورچه ها موادی از خود ترشح می کنند که به کمک بوی آن می توان نر یا ماده بودن آن ها را تشخیص داد؛ هم چنین مورچه ها برای جهت یابی از آن استفاده می کنند.
صدای مورچه ها بالاتر از 20000 هرتز فرکانس دارد که گوش ما با توان درک شنیداری تا 20000 نمی تواند صدای مورچه ها را تشخیص دهد؛ به همین دلیل ازسیستم های فرا صوت برای فراری دادن مورچه ها استفاده می شود.
از دیگر ویژگی مورچه ها این است که بار و آذوقه هایی را که تا چند برابر آن ها وزن دارند، به راحتی حمل می کنند.

بیشتر بخوانید: سمپاشی ساس با تیم سمپاشی کاسپین

روش شناسایی مورچه ریز سیاه

هر جایی که بتوانند به منبع غذای چرب و شیرین و یا نخاله ها دست یابند، پنهان می شوند و لانه شان را تشکیل دهند؛ مثلا: بین درز ها، زیر وسایلی که جا به جا نمی شوند، زیر وسایل چوبی، زیر سنگ و خاک و یا هر جایی که مواد غذایی، ذخیره نا مناسبی داشته است.

 

مورچه های سیاه در حال راه رفتن روی قاشق و لیوان
علاقه مورچه ریز سیاه به غذای چرب و شیرین

خطرات وجود مورچه ریز سیاه

مورچه سیاه، خیلی کوچک است و در صورت نیش زدن، آسیب زیادی نمی زند، اما نیش آن ها دردناک است. اگر بعد از نیش خوردن، دچار تعریق شدید، علایم انسداد عروق اصلی قلب وجود دارد و ممکن است بدن شما واکنش شدید نشان داده باشد.

گرما و رطوبت، شرایط مناسبی برای زیست این موجودات فراهم می کند و به همین دلیل، وارد خانه می شوند و بین درز دیوا رها و زیر سنگ و چوب و سرامیک و خاک باغچه و…تکثیر پیدا می کنند و آلودگی را افزایش می دهند. آلودگی هم خطر دیگر وجود مورچه ریز سیاه است.
از دیگرات خطرات آن ها این است که می توانند باکتری های مسموم کننده را به خانه، حیوانات کوچک خانگی یا حتی غذا منتقل کنند.

برای سمپاشی تضمینی منازل و محل کار همین الان تماس بگیرید! >>

سمپاشی با بهترین مواد و تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

برای سمپاشی تضمینی منازل و محل کار همین الان تماس بگیرید

روش خلاص شدن از مورچه ریز سیاه

ذخیره سازی اصولی مواد غذایی، بسته بندی درست، حفظ بهداشت محیط، دور کردن زباله ها، تمییز و مسدود نگه داشتن درزها و کناره های دیوار ها، خشک کردن و عدم وجود رطوبت در محیط، استفاده از مواد مناسب و روش درست در سم پاشی می تواند حشرات را برای بلند مدت یا همیشه از منزل یا محیط کار و اداره و غیره دور کند.

آموزش سمپاشی مورچه با ژل

در ویدیو زیر تاثیر ژل مورچه را در کشته شدن این حشرات مشاهده می کنید:

 

 

شما با خرید یک ژل مورچه و ریختن آن در مکانی که مورچه ها رفت و آمد دارند، می توانید شاهد کشته شدن سریع مورچه های منزل خود باشید. این ژل ها با ترکیبات خاص می توانند در مدت زمان کوتاهی شما را ازحضور مورچه ها در منزلتان راحت نمایند.

 

مورچه های سیاه روی قاشق اندازه گیری خوراکی
بهداشت محیط و دوری از مورچه ها

رفتار و عادات مورچه ریز سیاه

در ادامه به بررسی رفتار مورچه های سیاه می پردازیم:

• منبع تغذیه

این مورچه ها همه چیز خوار هستند، اما مواد چرب، شیرین و نشاسته ای را به سایر مواد ترجیح می دهند؛ مثل: غلات، سبزیجات، شیره گل و گیاه، حبوبات و ذرت، گوشت و حشرات ریز دیگر؛ بنابراین در مسیر بو حرکت می کنند و اغلب، شب ها به فعالیت تغذیه ای خود می پردازند.
زمانی هم که داخل لانه هستند یا از ذخیره ها می خورند یا از مدفوع یکدیگر.

• زیستگاه مورچه ریز سیاه

سازگاری این مورچه ها با انواع شرایط، زیاد است، اما برخی از آن ها هر جای تاریک و مرطوب را ترجیح می دهند، مثل: حمام. بعضی از آن ها هم درز دیوار ها، زیر فرش، داخل وسایل چوبی، شکاف قرنیز، داخل خاک ها، داخل آشپز خانه و … را ترجیح می دهند.
این مورچه ها از سطح دریا تا ارتفاع بیش از 4000 متر لانه دارند و تقسیم کار در بین آن ها جای بحثی ندارد.
دانستن همین مطلب به پیدا کردن سریع تر لانه آن ها کمک می کند.

• رابطه با سرکه

ترکیب نصف لیوان آب، نصف لیوان سرکه و اسپری کردن مستقیم این محلول در محل مورد نظر می تواند مورچه ها را از محیط شما دور کند؛ علاوه بر این از فلفل قرمز و سیاه هم گریزان هستند.

 

مورچه های سیاه روی تکه چیپس
مورچه ریز سیاه

• محل لانه گذاری

هر جا که تاریک و مرطوب باشد و امکان پنهان کردن لارو تخم ها وجود داشته باشد، بهترین مکان برای لانه ساختن مورچه ها است. مثل: داخل محوطه باغ و حیاط، زیر درخت، داخل قرنیز، داخل یا بالای کابینت ها، زیر اجاق گاز یا در قسمت هایی از وسایل چوبی پوسیده.
آن ها لانه هایشان را در داخل خاک با ورودی های زیاد و تپه های خاکی مانند می سازند؛ به طوری که هوش این موجودات در معماری لانه هایشان قابل چشم پوشی نیست.

• تولید مثل

هر کلونی مورچه از چند ملکه تشکیل شده و با جمعیت بسیار بالایی در کنار هم زیست می کنند.
از خرداد تا مرداد، فصل جفت گیری آن ها است و بهار و تابستان، تخم ها می رسند و مورچه ها بالغ می شوند و جمعیت آن ها در این ماه ها افزایش چشم گیری پیدا می کند.
مورچه ریز سیاه به همراه ملکه به لانه دیگری برای جفت گیری و ایجاد یک کلونی جدید می روند و برای تولید نسل دیگری از مورچه ها آماده می شوند.
ملکه در حفره ای که آماده کرده تخم گذاری می کند و مدتی بعد، تخم ها بالغ می شوند و کرم هایی از تخم خارج می شوند و با کمک ملکه بر دور خود پیله می تنند. مدتی بعد هم با کمک ملکه، مورچه از پیله خارج می شود و به یک مورچه ریز سیاه تبدیل می شود.

 

مورچه های سیاه در گوشه دیوار در حال بردن یک طعمه به لانه
افزایش جمعیت مورچه ریز سیاه در فصل بهار

جمع بندی

در این مقاله با نام های مورچه سیاه، ویژگی های ظاهری، روش شناسایی این موجودات ریز، راه های خلاص شدن و یا دور کردن آن ها هم به روش های خانگی هم به روش سم پاشی آشنا شدیم.
دانستیم که مورچه ریز سیاه به قند، چربی و کربوهیدرات علاقه مند است، اما همه چیز می خورد. این موجودات ریز آزار دهنده موجب کثیفی و فساد مواد غذایی و عدم بهداشت محیط می شوند و حتما باید یا دور شوند یا از بین بروند؛ به طوری که حتی لارو های آن ها در محل لانه گذاری از بین بروند تا بعد از گذر مدت کوتاهی، تخم ها بالغ نشوند و دوباره این چرخه زایش مورچه ها تکرار نشود.
بهترین راه، مشورت گرفتن از یک متخصص و انتخاب بهترین گزینه برای دفع مورچه ها است. برای این کار شما می توانید با مشاوران سمپاشی کاسپین تماس گرفته و در مورد سمپاشی موش، سوسک، انواع مورچه ها و … سوالات خود را بپرسید و در صورت نیاز از خدمات حرفه ای سمپاشی کاسپین بهره بگیرید.

منبع: mihansam، antkiller

سمپاشی کاسپین

سوالات متداول

  • مورچه ها با روش های سمپاشی خانگی به طور کامل از بین می روند؟

سمپاشی مورچه های بزرگ و بالدار کار زمان بر و سختی است، اما سمپاشی مورچه ریز سیاه با روش های خانگی سبب کم شدن و به مرور از بین رفتن آن ها خواهد شد.

  • استفاده از سموم حشراتی مانند سوسک باعث از بین رفتن مورچه ها نیز می شود؟

بصورت مقطعی ممکن است تاثیر بگذارد اما استفاده از روش های سمپاشی سوسک و دیگر حشرات باعث از بین رفتن کلونی و در نتیجه دور شدن مورچه ها از منزل شما نخواهد شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای