سمپاشی با قیمت مناسب

سمپاشی با قیمت مناسب

بید لحاف تشک چیست؟

آشنایی با 9 روش از بین بردن بید لحاف تشک

بید لحاف تشک یکی از آن حشرات موذی‌ای است که می‌تواند زندگی را به کام ما تلخ کند. این حشرات موذی می‌توانند وارد مکان خواب ما شده و شروع به تخم‌گذاری کنند. بدین ترتیب در کوتاه‌ترین زمان ممکن تکثیر می‌شوند و لحاف و تشک یا حتی لباس‌های شما را می‌جوند. برای مقابله با بید لحاف تشک راه‌های مختلفی وجود دارد که در این مقاله قصد داریم تا به معرفی برخی از این راه‌ها به شما بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

حشره بید از کجا میاد ؟

بید لحاف تشک از الیاف طبیعی مانند پر، ابریشم، خز و غیره تغذیه می‌کند و به همین دلیل است که علاقه زیادی به مکان خواب شما دارد. اینکه این حشرات از کجا وارد خانه می‌شوند را نمی‌توان به صورت دقیق مشخص نمود چرا که ممکن است شما بهداشت را به شدت رعایت کنید ولی بازم هم این حشرات را در خانه خود مشاهده کنید. بنابراین اگر سوراخ کوچکی روی لباس خود مشاهده کردید یا اینکه کرم‌های ریز و سفید رنگی را در تشک دیدید باید آماده مقابله با این موجودات موذی شوید.

چند نوع بید داریم؟

بید لحاف تشک تنها نوع بید نیست و این حشره انواع مختلفی دارد:

  • بید فرش
  • بید لباس
  • بید موی سر
  • بید مواد خوراکی

و غیره از انواع این حشرات هستند که هر کدام می‌توانند مشکلات زیادی را به وجود بیاورند.

سمپاشی تهران با قویترین مواد

سوسک ها، موش ها، پشه ها و مورچه ها بیشترین حشرات موجود در خانه، محصولات کشاورزی و ادارات به خصوص در فصول گرم هستند. این موجودات موذی علاوه بر ضرر مالی و خراب کردن غذا و پارچه ها، میتوانند میکروب ها را منتقل کنند و باعث بیماری های مختلفی شوند. در واقع بیشتر این حشرات بیماری زا نیستند ولی به دلیل انتقال میکروب ها، سبب بیماری می شوند. به نظر شما آیا امکان از بین بردن این موجودات به روش خانگی وجود دارد؟ نابود کردن این حشرات می تواند خطر ساز باشد و ایمنی شما را به خطر بیندازد؟ بهترین روش از بین بردن این حشرات کدام است؟ آیا با خدمات بهترین شرکت سمپاشی در تهران آشنا هستید؟ شاید برای شما هم این سوال باشد که یک شرکت دفع حشرات خوب چه ویژگی هایی دارد؟در این مقاله با ما همراه باشید تا به تمامی این سوالات پاسخ دهیم.

روش های خانگی از بین بردن بید لحاف تشک

طبیعتا نمی‌توان برای از بین بردن بید لحاف تشک سراغ تعویض لحاف و تشک رفت. با توجه به قیمت بالای تشک‌ها لازم است تا به راحتی عرصه را به این موجودات واگذار نکنیم و حدالامکان با آنها مقابله کنیم. راه‌های مختلفی برای از بین‌بردن این موجودات موذی مثل سمپاشی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

علائم بید لحاف تشک
علائم بید لحاف تشک

تله بید (بید کش)

اگر استفاده از روش‌های طبیعی برای از بین‌بردن بید لحاف تشک جواب نداد دیگر باید سراغ استفاده از سموم شیمیایی بروید. تله‌های بید از فرومون‌هایی که برای بید جذاب است ساخته می‌شوند و می‌توانند این موجودات را سمت خود جذب کرده و به دام بیاندازند.

جاروبرقی

جارو برقی کشیدن یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای از بین بردن بید لحاف تشک است. برای این کار، قدرت جارو برقی را بالا ببرید و لحاف تشک را به خوبی جارو کنید. این کار باعث می‌شود تا لارو‌ها و تخم‌های این موجود از بین برود.

بخارشویی

یکی از راه‌های از بین بردن بید لحاف تشک، استفاده از حرارت است. حرارت بالای 50 درجه می‌تواند باعث از بین‌بردن این موجود شود. به همین علت می‌توانید با استفاده از بخار‌شویی این موجودات را از بین ببرید.

سشوار

همان‌طور که گفته شد، حرارت می‌تواند این موجودات را از بین ببرد. برای ایجاد حرارت بالا می‌توانید از سشوار استفاده کنید. برای این کار کافی است تا به مدت سی دقیقه لحاف و تشک را در معرض دمای بالاتر از 50 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. این روش یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن بید است که البته می‌تواند به لباس‌های شما نیز آسیب بزند.

نحوه از بین بردن بید لحاف تشک
نحوه از بین بردن بید لحاف تشک

 نفتالین

نفتالین بوی بسیار تندی دارد و از این رو می‌تواند باعث از بین بردن و دور شدن بید لحاف تشک شود. برای این کار می‌توانید دو عدد توپ نفتالین را در کیسه پارچه‌ای گذاشته و سپس کیسه را در کمد خود و در کنار جایی که لباس‌ها را می‌گذارید قرار دهید.

استفاده از سرکه

سرکه نیز می‌تواند به شما برای از بین بردن بید کمک کند. برای این کار کافی است تا مقدار مساوی آب و سرکه را مخلوط کرده و درون یک بطری بریزید. این مخلوط را به روی لحاف و تشک خود اسپری کنید.

استفاده از میخک و چوب دارچین

میخک حاوی ماده‌ای به نام اوژنول است که این ماده یک حشره‌کش طبیعی برای بید محسوب می‌شود. برای از بین‌بردن بید‌ها با استفاده از میخک کافی است مقداری از آن را در یک دستمال گذاشته و در کمد قرار دهید.

استفاده از اسپری برای از بین بردن بید چوب و لباس

اسپری‌هایی مثل اسطوخودوس، آویشن، اکالیپتوس و غیره نیز می‌تواند برای از بین بردن بید مورد استفاده قرار گرفته شود. برای تهیه اسپری از این روغن‌ها می‌توانید 15 قطره از آنها را درون یک شیشه اسپری حاوی 300 میلی‌لیتر آب قرار داده و سپس در محل دلخواه خود اسپری نمایید.

استفاده از سم مناسب برای از بین بردن بید

یکی دیگر از راه‌های از بین بردن بید لحاف تشک استفاده از سمپاشی منازل و سم‌های مخصوص است. بهترین سم برای از بین بردن بید، سم های پیروتروئید است. این سم می‌تواند به خوبی بید‌ها را نابود کند. این سم از گیاه خاصی به دست می آید و ویژگی جالب توجه آن این است که تنها به حشره آسیب می‌زند و به انسان ضرری وارد نمی‌کند.

سمپاشی موریانه با قویترین مواد

موریانه حشره‌ای اجتماعی است که به دلیل تغذیه از سلولز موجود در چوب، به عنوان آفتی مخرب برای سازه‌ها و اشیاء چوبی شناخته می‌شود. این حشره با بدنی نرم و کرم رنگ و طول 0.5 تا 2.5 سانتی‌متر، در کلونی‌های بزرگ با نظم و سلسله مراتب زندگی می‌کند. ملکه وظیفه تخم‌گذاری و تولید مثل را دارد، موریانه‌های کارگر وظایف مختلفی مانند جمع‌آوری غذا و ساخت لانه را انجام می‌دهند و موریانه‌های سرباز با آرواره‌های قوی از کلونی در برابر دشمنان دفاع می‌کنند.

از علائم وجود موریانه می‌توان به وجود تونل‌های گلی در چوب، ریزش ذرات چوب، بال‌های موریانه در اطراف پنجره‌ها و درها و چوب توخالی و پوسته پوسته شدن اشاره کرد. برای پیشگیری و مبارزه با موریانه می‌توان از چوب‌های مقاوم به موریانه، تهویه مناسب، رطوبت کم، بازرسی دوره‌ای منزل و اشیاء چوبی و استفاده از سموم و روش‌های تخصصی توسط متخصصان استفاده کرد.

سخن پایانی

مهم‌ترین نکته در مقابله با بید لحاف تشک این است که بلافاصله بعد از شناسایی آن فورا نسبت به نابود کردن این موجودات اقدام کنید. در صورتی که زمان زیادی بگذرد ممکن است دیگر راهکارهای گفته شده پاسخگو نباشد. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

سمپاشی کاسپین

سوالات متداول

گلوله بید چیست؟

گلوله بید همان گلوله‌های نفتالین است که برای نابودی بید‌ها از آن استفاده می‌شود. برای استفاده از نفتالین کافی است تا دو گلوله از آن را درون یک کیسه قرار داده و در گوشه کمد بگذارید.

کدام روش موثر ترین روش مقابله با بید است؟

نمی‌توان یک روش را از بقیه موثر‌تر دانست. در واقع میزان رشد بید‌ها موضوعی است که حتما باید به آن توجه کافی شود تا بهترین روش برای این کار انتخاب شود.

آیا در صورت حضور بید در لحاف تشک باید به فکر تعویض لحاف و تشک باشم؟

خیر. با راهکارهای ارائه شده در این مقاله می‌توانید با این موجودات مقابله کنید و آن‌ها را از بین ببرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای