سمپاشی با قیمت مناسب

سمپاشی با قیمت مناسب

گیاهانی که حشرات را فراری میدهند

معرفی 10 گیاهی که حشرات را فراری میده

استفاده از گیاهانی که حشرات را فراری میدهند باعث می‌شود تا بتوانید برای همیشه از شر حشرات موذی خلاص شوید. با رسیدن فصل تابستان، حضور حشرات در خانه‌ها بیشتر می‌شود. حضور حشرات علاوه بر اینکه بسیار آزار دهندست می‌تواند باعث انتقال انواع بیماری‌ها به اعضای خانواده نیز شود. به همین علت لازم است تا با روش‌های مختلفی که وجود دارد با این حشرات مقابله کنیم. جالب است بدانید که می‌توانید با استفاده از برخی از گیاهان، حشرات را از خانه خود فراری دهید.

در مقاله حاضر قصد داریم تا با گیاهانی که حشرات را فراری میدهند بیشتر آشنا شویم. با ما در ادامه همراه باشید.

بوی کدام میوه باعث فرار کردن حشرات می شود؟

به جز گیاهانی که حشرات را فراری میدهند بوی برخی از میوه‌ها نیز برای حشرات آزار‌دهنده بوده و باعث می‌شود تا آنها از محل حضور آن میوه فراری باشند. جالب است بدانید با اینکه حشرات به سمت اکثر میوه‌ها جلب می‌شوند ولی لیمو به دلیل اسانس‌های ترش و تند مانندی که در آن وجود دارد می‌تواند حشرات را از محل فراری دهد.

دفع طبیعی حشرات با استفاده از گیاهان
دفع طبیعی حشرات با استفاده از گیاهان

چرا باید از گیاهان دور کننده حشرات در محیط زندگی استفاده کنیم؟

استفاده از گیاهانی که حشرات را فراری میدهند مزیت‌های زیادی دارد. اول اینکه در صورتی که از این گیاهان استفاده کنیم برای از بین بردن حشرات نیازی به استفاده از سم‌ها نخواهیم داشت و بدین ترتیب از این سموم که بعضا برای سلامت انسان نیز مضر هستند استفاده نخواهیم کرد. دومین مورد نیز این است که این گیاهان از نظر اقتصادی به صرفه بوده و به راحتی در دسترس قرار دارند.

سمپاشی پشه با قویترین مواد

سمپاشی پشه عملی برای کنترل جمعیت پشه ها است که از طریق سموم شیمیایی انجام می شود. این سموم می توانند به صورت مایع، دود یا پودر باشند و توسط متخصصان سمپاشی در مکان های مختلف مانند خانه ها، باغ ها، مزارع و اماکن عمومی استفاده می شوند.

سمپاشی پشه می تواند برای جلوگیری از بیماری های منتقله از پشه مانند مالاریا، دنگی و تب زرد مفید باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام سمپاشی پشه منازل و محل کار خود، می‌توانید با کارشناسان سمپاشی شاهکار در تماس باشید.

چرا باید از پشه‌ها و مگس‌ها دور بمانیم؟

پشه‌ها و مگس‌ها در طول شب با تولید صداهای آزار دهنده می‌توانند خواب راحت شما را از بین ببرند. علاوه بر این، گزش پشه ها و مگس‌ها می‌تواند باعث التهاب و خارش پوست نیز شود. برخی از پشه‌ها نیز ناقل بیماری هستند و به همین علت باید سعی کنیم تا از این موجودات دور بمانیم و یا از سمپاشی استفاده کنیم.

بهترین گیاه برای دفع حشرات
بهترین گیاه برای دفع حشرات

معرفی بهترین گیاهان برای دفع مگس و پشه

گیاهانی که حشرات را فراری میدهند انواع مختلفی دارند. استفاده از این گیاهان یک روش طبیعی و بی ضرر برای دفع حشرات از خانه است که استفاده از آنها مزیت‌های زیادی دارد. نکته جالب توجه این است که این گیاهان را به راحتی می‌توانید تهیه کنید و در همه مغازه‌ها قابل دسترس است. در ادامه به معرفی برخی از گیاهانی که حشرات را فراری میدهند خواهیم پرداخت.

اسطوخودوس یا لاوندر

یکی از گیاهانی که حشرات را فراری میدهند، لاوندر است. این گیاه با عطر خاص خود می‌تواند پشه‌ها، کک‌ها و سایر حشرات را از خانه شما دفع کند. قرار دادن این گیاه در ورودی خانه یکی از بهترین کارها برای جلوگیری از ورود حشرات به شمار می‌رود.

رزماری

این گیاه یکی از قوی‌ترین عطر‌ها را برای دور کردن حشرات از خانه دارد. رزماری در هوای گرم و خشک می‌تواند به خوبی رشد کند. اگر قصد دارید تا از باغ خود در برابر حشرات حفاظت کنید می‌توانید مقداری از این گیاه را در باغ بکارید.

اکالیپتوس

عصاره خارج شده از برگ‌های اکالیپتوس می‌تواند در کشتن لارو‌ها و حشرات بالغ موثر باشد. علاوه بر این، روغن این گیاه خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی قابل توجهی دارد.

ریحان

یکی دیگر از گیاهانی که حشرات را فراری میدهند، ریحان است. ریحان علاوه بر طعم فوق‌العاده‌ای که دارد بویی را از خود ساطع می‌کند که حشرات را از محوطه دور می‌کند.

نعناء

نعنا رشد سریعی دارد و می‌تواند به سرعت در تمام باغچه پخش شود. نعنا عطر بسیار خوبی دارد و علاوه بر دفع پشه‌ها می تواند برای غذاهای شما یک چاشنی خوشمزه محسوب شود.

بادرنجبویه یا فرنجمشک

این گیاه که از خانواده نعنا است و آن را با نام نعنا وحشی نیز می‌شناسد در سایه می‌روید و می‌تواند به خوبی پشه‌ها را از محیط دور کند.

موثر ترین گیاه برای دفع حشرات
موثر ترین گیاه برای دفع حشرات

آویشن

یکی دیگر از گیاهانی که حشرات را فراری میدهند آویشن لیمویی است. عملکرد این گیاه قابل توجه است و با فشار دادن برگ آن یک اسانس از خود منتشر می‌کند که باعث دفع پشه‌ها می‌شود. می‌توانید این گیاه را درون آپارتمان یا داخل باغچه بکارید و هنگامی که حشرات زیاد شدند با فشار دادن برگ آن، حشرات را از خانه دفع کنید.

پونه

از پونه برای دفع کننده حشرات استفاده می‌شود. بعضی از افراد برای دفع حشرات، لباس یا جیب خود را به روغن پونه آغشته می‌کنند که این کار برای دفع حشرات بسیار موثر است.

گل شمعدانی

یکی از معروف‌ترین گیاهانی که حشرات را فراری میدهند، گل شعدانی است. این گیاه به عنوان دافع پشه مشهور است و می توان آن را در باغچه یا گلدان پرورش داد.

سنبل هندی

رایجه سنبل هندی علاوه بر اینکه بسیار خوش بو است می‌تواند برای دفع حشرات مورد استفاده قرار گرفته شود. بهترین روش برای استفاده از سنبل هندی، درست کردن شمع‌های دست ساز است. رایحه‌ای که شمع سنبل هندی می‌پراکند می‌تواند تاثیر زیادی روی دور کردن حشرات داشته باشد.

سمپاشی موریانه با قویترین مواد

موریانه حشره‌ای اجتماعی است که به دلیل تغذیه از سلولز موجود در چوب، به عنوان آفتی مخرب برای سازه‌ها و اشیاء چوبی شناخته می‌شود. این حشره با بدنی نرم و کرم رنگ و طول 0.5 تا 2.5 سانتی‌متر، در کلونی‌های بزرگ با نظم و سلسله مراتب زندگی می‌کند. ملکه وظیفه تخم‌گذاری و تولید مثل را دارد، موریانه‌های کارگر وظایف مختلفی مانند جمع‌آوری غذا و ساخت لانه را انجام می‌دهند و موریانه‌های سرباز با آرواره‌های قوی از کلونی در برابر دشمنان دفاع می‌کنند.

از علائم وجود موریانه می‌توان به وجود تونل‌های گلی در چوب، ریزش ذرات چوب، بال‌های موریانه در اطراف پنجره‌ها و درها و چوب توخالی و پوسته پوسته شدن اشاره کرد. برای پیشگیری و مبارزه با موریانه می‌توان از چوب‌های مقاوم به موریانه، تهویه مناسب، رطوبت کم، بازرسی دوره‌ای منزل و اشیاء چوبی و استفاده از سموم و روش‌های تخصصی توسط متخصصان استفاده کرد.

 سخن پایانی

استفاده از گیاهانی که حشرات را فراری میدهند و یا سمپاشی منازل باعث می‌شود تا برای همیشه با حضور پشه‌ها در خانه خود خداحافظی کنید. اگر پشه‌ها مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کرده‌اند می‌توانید به جای استفاده از سموم شیمیایی سراغ این گیاهان بروید که یک راه حل طبیعی برای مقابله با حضور حشرات به شمار می‌روند. دسترسی به این گیاهان بسیار ساده است و از لحاظ اقتصادی نیز صرفه زیادی دارد. علاوه بر این، استفاده از این گیاهان مشکلات سموم شیمیایی را نیز نداشته و به سلامت شما نیز آسیبی وارد نمی‌کند. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

سمپاشی کاسپین

سوالات متداول

مزیت استفاده از گیاهانی که حشرات را فراری می دهند چیست؟

استفاده از این گیاهان یک راه حل طبیعی، ارزان و در دسترس برای از بین بردن حشرات است. این گیاهان این امکان را به شما می‌دهند تا بدون استفاده از سموم شیمیایی حشرات را از خانه خود دور کنید.

گیاهان چگونه حشرات را دور می کنند؟

گیاهان با ساطع کردن بوی خود این کار را انجام می‌دهند. حشرات به بوی این گیاهان حساس بوده و در محلی که این گیاهان وجود داشته باشد زندگی نمی‌کنند.

حشره ها بیشتر از کدام گیاه فراری هستند؟

این موجودات از رایحه گیاهانی مانند اسطوخودوس، نعناع و شمعدانی متنفر هستند. قرار‌دادن این گیاهان در خانه سبب می شود تا پشه‌ها سمت خانه شما نیایند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای