سمپاشی با قیمت مناسب

سمپاشی با قیمت مناسب

نشانه های وجود ساس در منزل

ساس از کجا میاد؟ نشانه های وجود ساس در منزل

نشانه‌های وجود ساس در منزل چیست؟ علائم ساس در منزل؟

این اولین سوالاتی است که افراد هنگام درگیر شدن با این موجود از خود می‌پرسند. ساس‌ها بیشتر در محل‌های نگهداری دام دیده می‌شوند. غذای مورد علاقه ساس خون است و این موجودات علاقه زیادی به خون انسان نیز دارند. ساس‌ها می‌توانند از طریق لباس از یک فرد به فرد دیگر منتقل شوند. بنابراین اگر ساس را در آپارتمان خود دیدید نیز تعجب نکنید. در مقاله حاضر قصد داریم تا با این موضوع که ساس از کجا میاد و نشانه‌های وجود آن چیست بیشتر آشنا شویم. در ادامه با ما همراه باشید.

 آشنایی با ساس

برای اینکه بهتر بتوانیم با نشانه‌های وجود ساس در منزل آشنا شویم باید بیشتر با حشره ساس آشنا بشیم. ساس حشره‌ای از نیم بالان و خانواده بستر ساسان است. از لحاظ اندازه، ساس از کک بزرگ‌تر است و این موجود می‌تواند درز تشک، بالش و یا شکاف وسایل چوبی مخفی شود. ساس‌ها بیشتر در شب فعال هستند و از خون انسان و سایر جانداران تغذیه می‌کنند.

ساس چیست؟
ساس چیست؟

انواع ساس

ساس‌ها را می‌توان به دو دسته اصلی تقسیم‌بندی نمود. دسته اول ساس معمولی است که با نام ساس تختخواب نیز شناخته می‌شود. دسته دوم نیز ساس گرمسیری است. این دو ساس را می‌توان از روی پیش سینه یعنی بخش اول سینه از یکدیگر متمایز نمود. نکته‌ای که در مورد ساس‌ها وجود دارد این است که ویروس‌ها در داخل بدن ساس تکثیر نمی‌شوند و به همین علت تاکنون علائمی از انتقال بیماری‌هایی مانند هپاتیت ب از طریق ساس دیده نشده است.

 شکل ظاهری ساس ها

دانستن نشانه های وجود ساس در منزل اهمیت زیادی دارد ولی در وهله اول باید تشخیص دهید که آیا موجودی که باعث آزار شما شده است ساس است یا خیر. برای اینکار باید با شکل ظاهری ساس آشنا باشید. ساس‌ها دارای سر باریک و سینه و شکم تخت هستند. رنگ ساس قهوه‌ای است که البته بعد از خوردن خون کمی مایل به قرمز می‌شوند.

ساس از چی بوجود می آید؟

همان‌طور که گفته شد، ساس نوعی حشره است که از خون انسان‌ها و جانوران تغذیه می‌کند. این حشره بیشتر در محل زندگی دام‌ها پیدا می‌شود و می‌تواند از این طریق به انسان نیز منتقل شود.

 ساس ها چه مشکلاتی برای سلامتی انسان ایجاد می کنند؟

دانستن نشانه های وجود ساس در منزل اهمیت زیادی دارد چرا که ساس‌ها می‌توانند مشکلات زیادی برای سلامت انسان ایجاد کنند و به همین علت باید با آنها مقابله کرد. ایجاد آلرژی شدید، مشکلات تنفسی، بیماری‌های پوستی و غیره تنها بخشی از مشکلاتی است که ساس برای سلامت انسان ایجاد می‌کند. جالب است بدانید که برای برخی از افراد، بوی ساس تهوع آور است و می‌تواند باعث ایجاد استفراغ نیز در این افراد شود.

روش های مقابله با ساس
روش های مقابله با ساس

جلوگیری از نفوذ ساس به خانه

برای اینکه ساس به خانه شما وارد نشود، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. استفاده از سیر یکی از روش‌های طبیعی است که تاثیر زیادی در دور کردن این حشره دارد، زیرا ساس از بوی سیر متنفر است و در مکان‌هایی که سیر وجود داشته باشد، زندگی نمی‌کند. علاوه بر این، سمپاشی منازل به ویژه سمپاشی ساس، می‌تواند به شما در حفظ خانه‌ای عاری از آفات کمک کند. استفاده از روش‌هایی نظیر جاروبرقی کردن مداوم و تمیز کردن محیط، به همراه اسپری‌های الکلی، از دیگر تکنیک‌هایی است که می‌تواند در کنار سمپاشی تاثیرگذار باشد.

 نشانه ها وجود ساس در منزل

وجود برخی از نشانه‌ها می‌تواند بیانگر این باشد که ساس در منزل شما وجود دارد و باید به فکر مقابله با آن باشید. در این بخش به برخی از مهم‌ترین نشانه‌های وجود ساس در منزل اشاره می‌کنیم.

وجود لکه های زیر قهوه ای در اطراف تخت خواب

ساس‌ها بعد از اینکه متولد می‌شوند شروع به پوست‌ریزی می‌کنند و به همین علت در مکان‌هایی مثل اطراف تخت خواب یا درز مبل می‌توان لکه‌های ریز قهوه‌ای مشاهده کرد.

قرمز شدن پوست

اگر پوست شما قرمز می‌شود و نشانه‌های گزش در روی آن وجود دارد می‌تواند نمایانگر وجود ساس در منزل شما باشد.

مشاهده موجودات ریز زنده در زیر تخت

یکی از نشانه های وجود ساس در منزل را می‌توان زیر تخت‌ها مشاهده کرد. ساس‌ها معمولا در مکان‌هایی مثل زیر تخت یا زیر پرده زندگی می‌کنند و می‌توان این موجودات را در این مکان‌ها مشاهده کرد.

محل های زندگی ساس در خانه
محل های زندگی ساس در خانه

مشاهده لکه های کوچک خون روی بالش

ساس‌ها خون خوار هستند و به همین علت در صورت مشاهده لکه‌های کوچک خون روی بالشت خود باید به حضور ساس در خانه مشکوک شوید.

احساس بوهایی مثل بوی کپک

یکی از نشانه‌های وجود ساس در منزل احساس بو‌هایی مثل کپک زدن است.

تغییر رفتار در حیوانات خانگی

اگر در خانه خود حیوان خانگی نگهداری کنید ساس‌ها حیوانات خانگی را نیز اذیت می‌کنند و به همین علت ممکن است رفتار حیوان تغییر کند.

به وجود آمدن آلرژی های بی دلیل

اگر به یک باره دچار آلرژی شدید و دلیلی برای آن پیدا نکرده‌اید احتمال وجود ساس در منزل شما بالاست.

وجود برآمدگی های پوستی

ساس‌ها باعث مشکلات زیادی در پوست می‌شوند و تغییرات در پوست می‌تواند یکی از نشانه‌های وجود ساس در منزل باشد.

علائم گزیدگی توسط ساس
علائم گزیدگی توسط ساس

خواب های آشفته

ساس‌ها بیشتر هنگام خواب خون شما را می‌خورند و به همین علت کیفیت خواب شما نیز کاهش می‌یابد. اگر شب‌ها راحت نمی‌خوابید حتما به حضور ساس در خانه خود شک کنید.

مشاهده تخم های ساس در اطراف محل خواب

ساس‌ها در کنار تخت یا زیر فرش تخم‌ریزی می‌کنند و یکی از نشانه های وجود ساس در منزل همین موضوع است.

مشاهده کردن ساس بالغ

در نهایت نیز یکی از اصلی‌ترین نشانه های وجود ساس در منزل دیدن ساس بالغ است. اگر حشره ساس را به صورت مستقیم مشاهده کردید دیگر شکی باقی نمی‌ماند و باید سراغ مقابله با این موجود بروید.

علائم گزش ساس

گزش ساس باعث ایجاد التهاب پوستی می‌شود و محل گزش معمولا با سوزش همراه است. بعد از اینکه سوزش به پایان رسید جوش‌هایی مثل کهیر روی پوست ایجاد می‌شود. در صورتی که فرد حساسیت زیادی داشته باشد ایجاد تاول پوستی نیز محتمل است.

 درمان گزش ساس

در صورتی که توسط ساس دچار گزیدگی شدید می‌توانید با انجام برخی از کارها محل گزش را بهبود دهید. برای جلوگیری از عفونت بهتر است تاحیه گزش را با آب و صابون بشویید. برای تسکین خارش از کرم ضد خارش استفاده کنید و حدالامکان از خاراندن محل گزش خودداری کنید چرا که ممکن است باعث ایجاد عفونت شود.

سمپاشی کاسپین

 سخن پایانی

در صورت مشاهده نشانه های وجود ساس در منزل فورا برای مقابله با این موجودات اقدام کنید. برای این کار می‌توانید از انواع سموم شیمیایی موجود استفاده کنید تا این حشره مزاحم را به صورت کامل از بین ببرید. امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 سوالات متداول

آیا استفاده از سرکه برای از بین بردن ساس موثر است؟

یکی از راه‌هایی که می‌توانید با ساس مقابله کنید استفاده از اسپری سرکه است. برای این کار سرکه را داخل یک بطری اسپری ریخته و سپس روی هر نقطه‌ای که فکر می‌کنید ساس وجود دارد اسپری کنید.

آیا شست و شو می تواند باعث از بین بردن ساس شود؟

بله. در صورتی که ساس در پتو یا ملحفه وجود داشته باشد برای از بین بردن آن کافی است تا با استفاده از آب داغ به خوبی پتو را بشویید. این کار ساس و تخم‌های آن را از بین می‌برد.

آیا ساس ها روی بدن انسان زندگی می کنند؟

خیر. ساس‌ها تنها موقعی که می‌خواهند خون بخورند روی بدن قرار می‌گیرند. در سایر زمان‌ها ساس‌ها در مکان‌هایی مثل زیر تخت، درز مبل یا زیر فرش زندگی می‌کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای