سمپاشی با قیمت مناسب

سمپاشی با قیمت مناسب

یک دست که جلوی ورود حشرات به خانه را گرفته است

روش های خانگی برای دفع حشرات و حیوانات موذی

خیلی وقت ها ممکن است از حضور حشرات و حیواناتی همچون سوسک، موش و هزار پا در خانه و زندگی خود کلافه شوید و بدنبال راهی برای خلاص شدن از شر آنها و روش های مختلف سمپاشی آنان بگردید اما از جهتی نگران تاثیرات و عوارض سموم شیمیایی و حشره کش ها بر بدن نیز هستید.

در چنین شرایطی بهتر است روش های خانگی دفع حشرات و حیوانات موذی را امتحان کنید که در این مقاله قرار است به آن بپردازیم.

 روش های خانگی برای از بین بردن هزار پا

حتما بعد از طوفان باران متوجه حضور تعداد زیادی از هزارپایان در اطراف باغچه و خانه خود شده اید.

این موجودات دوستدار رطوبت هستند و در رنگ های قهوه ای مایل به زرد و سیاه یافت می شوند که بدن های تکه تکه به همراه ده ها پا دارند و خیلی ها آن را با صد پا اشتباه می گیرند، همچنین این موجودات ریز موذی را می توان در نزدیک در ها، پنجره ها و زیرزمین به فور مشاهده کرد و اگر هزارپایی را درون محیط خانه مشاهده کردید احتمالا دچار سرگردانی شده اند و راه خود را گم کرده اند.

به طور کلی اگر میخواهید این موجوادت ریز کوچک را از بین ببرید، چند روش های خانگی دفع حشرات برای این کار وجود دارد:

روغن ها: می توان گفت اسانس ها بهترین روش های خانگی دفع حشرات از جمله هزارپایان هستند که دو مورد از این روغن ها شامل روغن درخت چای و روغن نعناع می شود، این روغن ها حتما باید قبل از استفاده با آب ترکیب و رقیق شوند و بعد می توانید از این ترکیب در ورودی طاقچه ها، شکاف در، زیر زمین و ترک ها استفده کنید همچنین می توانید در فضای باز بیرون از خانه نیز از آن استفاده کنید تا هنگام باران نیز در برابر حضور هزارپایان از شما محافظت کند.

 

روش های خانگی برای از بین بردن هزارپا
روش سمپاشی هزارپا

یکی دیگر از روش های خانگی دفع حشرات موثر در سمپاشی هزارپا، فلفل قرمز است که می توانید آن را درسته بخرید و بعد آسیاب کنید و یا پودر آن را تهیه کنید و آن را در مناطقی که احتمال حضور هزارپا وجود دارد بپاشید.

اگر می خواهید پیش از باز شدن پای هزارپا به خانه از ورود آن ها پیشگیری کنید یک روش، حذف و یا کاهش رطوبت است که به این معنی که باید رطوبت ناشی از شستن دست و ظروف را با حوله پاک کنید و در صورت امکان از آب کمتری استفاده کنید و کف خانه را تمیز و خشک نگه دارید و بدین طریق هزارپایان را از محیط خانه حذف کنید.

بیشتر بخوانید:  ،

روش های خانگی برای از بین بردن کک

نقاط قرمز رنگی که گاهی در بدنتان مشاهده می کنید که نمی توانید از خارش آن دست بردارید می تواند جای گزش کک باشد، نوعی حشره بسیار کوچک که در روز تمرکز هرگونه فعالیتی را از شما می گیرد و در شب نمی گذارد خواب راحت داشته باشید بنابراین اگر می خواهید هر چه زودتر به روش های خانگی دفع حشرات و سمپاشی ساس از شر کک ها نیز خلاص شوید این قسمت از مقاله را با دقت بخوانید.

نمک: اگر هر روز کف خانه را نمک بزنید و بعد تمام آن ها را جارو کنید می توانید کک های خانه را تا حدودی مهار کنید چرا که نمک باعث از بین رفتن تخم کک ها می شود اما در انجام این کار تنبلی نکنید چون چرخه تولید کک ها تنها سه روز طول می کشد بنابراین هر سه روز یکبار این کار را انجام دهید و بعد حتما جارو برقی را خالی کنید تا تخم های زنده دوباره به بیرون نفوذ نکنند.

جوش شیرین: این روش نیز مانند روش قبل انجام می شود و باید بعد از اینکه تمام فرش و مبل ها را به جوش شیرین آغشته کردید با جارو برقی آن ها را با دقت جارو کنید و محتویات جاروبرقی را دور بریزید.

اسپری لیمو: اسپری لیمو می تواند علاوه بر دفع زنبورها، در دفع و از بین بردن کک ها نیز موثر واقع شود.

در این روش شما کافی است یک اسپری از مرکبات تهیه کنید و آن را روی مبلمان، رختخواب، حیوانات خانگی و لباس های آلوده افشانه کنید.

برای این کار یک لیمو را به صورت نازک برش دهید و یک پیمانه آب به آن اضافه کنید و بعد بگذارید بجوشد، بعد از این مرحله یک شب برای ساخت محلول به آن فرصت دهید و روز بعد آن را در بطری اسپری بریزید و به روشی که گفته شد از آن استفاده کنید.

سمپاشی منازل و محل کار تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

سمپاشی با بهترین مواد و تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

روش های از بین بردن پشه زیر گلدان

از آزاردهنده ترین حشرات می توان به پشه ها اشاره کرد که تعدادشان در فصول گرم افزایش می یابند و اهل خانه را کلافه می کنند و ناحیه گزش آنها، علائمی شبیه به کک ایجاد خواهد کرد با این تفاوت که جای گزش برخی از پشه ها ممکن است از بین نرود و ظاهر ناخوشایندی در صورت یا بدن افراد ایجاد کند.

پشه ها بیشتر در زیر گلدان و به طور کلی اطراف گیاهان و حیوانات یافت می شوند و آنها را آلوده می کنند بنابراین برای از بین بردن پشه زیر گلدان و اطراف گیاهان و جانوران انجام روش های خانگی دفع حشرات زیر می تواند کمک کننده باشد:

دور نگه داشتن پشه ها از خانه خود از طریق درزبندی سوراخ ها و مهر و موم کردن شکاف های زیر در و بسته نگه داشتن در تا حد امکان باعث می شود از ورودشان به خانه جلوگیری شود و همین کار ساده نبرد با آنها را آسان تر می کند.

کافور یکی از بهترین دفع کننده های پشه ها محسوب می شود بنابراین می توانید یک قرص کافور را در یک کاسه کوچک حل کنید و آن را در اتاق قرار دهید و 2 یا 3 بار در طول روز آن را تعویض کنید و از این طریق پشه ها را از خانه برانید.

آب راکد مکان خوبی برای رشد پشه ها است بنابراین بررسی کنید در گلدان های گل، گیاهان و قسمت هایی از دوش آب راکد وجود نداشته باشد.

از آن جایی که گلدان گل نیاز به آب دارد برای جلوگیری از این اتفاق آب آن را به طور روزانه عوض کنید.

چراغ های بدون کاربرد خانه را خاموش کنید چرا که چراغ های روشن پشه ها را جذب می کنند.

همچنین می توانید نورهای سفید را جایگزین نورهای زرد کنید.

دفع کردن سوسک ها از خانه بدون استفاده از مواد شیمیایی
سمپاشی سوسک در منزل

دفع کردن سوسک ها از خانه بدون استفاده از مواد شیمیایی

علاوه بر پشه ها و کک ها حشرات آزاردهنده دیگری همچون سوسک ها نیز آرامش افراد را بهم می زنند و باعث انتقال آلودگی و گسترش بیماری خواهند شد و اگر فکری برای دفع این حشرات نشود روز به روز به تعدادشان افزوده می شود.

راه های زیادی برای دفع و سمپاشی سوسک از جمله روش های شیمیایی با عنوان سمپاشی وجود دارد اما بدون استفاده از مواد شیمیایی نیز می توانید از شر سوسک های خانه خلاص شوید.

احتمالا نمیدانستید که پودر لباسشویی یک قاتل سوسک های خانگی محسوب می شود و می توانید از آن برای دفع آنها استفاده کنید، برای دفع سوسک های خانگی با استفاده از پودر لباسشویی در ظروفی کوچک مقدار مساوی از پودر و شکر بریزید و سپس این ظروف را اطراف پنجره ها، شکاف ها، زیر کابینت یا هر جای دیگری که این حشره را مشاهده کردید، بگذارید چرا که شکر سوسک ها را جذب کرده و پودر آنها را کم آب و مسموم می کند و بدین طریق باعث نابودی آنها می شود.

سوسک ها همه چیز خوار هستند و به باقی مانده های غذا بویژه نشاسته، شیرینی، غذاهای چرب و گوشت علاقه زیادی دارند و می توان گفت عاشق زباله هستند بنابراین زباله ها را هر شب بیرون ببرید و سطل های زباله را با در باز رها نکنید.

سوسک ها مانند سایر جانداران برای زنده ماندن به آب نیاز دارند بنابراین اگر در خانه تمیز و پاکیزه خود بدنبال دلیل برای حضور سوسک ها هستید، نشتی لوله های آب را حتما بررسی کنید.

اگر می خواهید بدون استفاده از روش های شیمیایی به راندن سوسک ها از خانه خود بپردازید هرگز تاثیر بی نظیر اسانس ها را فراموش نکنید، اسانس نعناع به خوبی این کار را برای شما انجام خواهد داد.

 

محلول های خانگی برای از بین بردن مگس
روش سمپاشی مگس

محلول های خانگی برای از بین بردن مگس ها

شاید فکر کنید فقط نیاز به سمپاشی موش و سوسک و … در منازل داریم اما گاهی باید عملیات سمپاشی مگس نیز انجام شود. حضور مزاحم مگس ها در هر فصل و هر زمانی غیرقابل انکار است و پاکیزه ترین و تمیزترین خانه ها نیز از هجوم مگس ها در امان نیستند مگر در صورتی که از محلول خانگی یا حشره کش های شیمیایی برای دفع آنها استفاده شود که روش های خانگی دفع حشرات به جهت سادگی و نداشتن عوارض ترکیبات شیمیایی در اولویت هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت اما از آنجا که در مواردی مگس ها می توانند ناقل بیماری هایی مانند وبا، سل، اسهال خونی باشند و عفونت چشمی بوجود بیاورند، از بین بردن و آنها لازم و ضروری است.

ریحان: یکی از راه های خلاص شدن از شر مگس های مزاحم، ریحان است چرا که مگس ها از بوی ریحان تنفر دارند و از آن دوری می کنند از این رو می توانید گلدان های ریحان را در نزدیک در و پنجره که راه ورودی این حشرات موذی محسوب می شوند و همچنین روی میز آشپزخانه قرار دهید یا حتی از ریحان خشک برای این کار استفاده کنید.

مایع ظرفشویی: مگس های میوه را می توانید با مایع ظرفشویی از بین ببرید به این صورت که سه چهارم یک لیوان را با سرکه سیب پر کنید سپس شش تا هشت قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید و ما بقی لیوان را با آب گرم پر کنید.

با این کار سرکه موجود در لیوان مگس ها را جذب می کند اما آب و مایع ظرفشویی آن ها را دام می اندازد و غرق می کند.

فلفل قرمز: مانند سایر کک ها مگس ها نیز از اسانس فلفل قرمز دوری می کنند و ترکیب آب و فلفل قرمز می تواند باعث فراری دادن آنها از خانه شما شود.

ترکیب آب و فلفل را در محیط خانه افشانه کنید.

دفع حشرات با اسپری گل جعفری

هیچ گاه از تاثیر گیاهان بر روی دفع حشرات درسمپاشی منازل  غافل نشوید چرا که در بعضی از موارد میزان تاثیرگذاری آنها بیشتر از سموم شیمیایی خواهد بود.

گیاهانی مانند نعناع، رزماری، همیشه بهار، آگاتوم، جعفری و گربه ای دارای بوهایی هستند که حشرات از آنها متنفرند و می توانید با له کردن برگ های این گیاهان عطرشان را آزاد کنید یا برای محافظت از خودتان در برابر پشه و کک آن را به پوست بدن خود بمالید. همچنین می توانید با قرار دادن جعفری له شده در داخل سرکه سیب یک دفع کننده عالی برای پشه ها بسازید.

سمپاشی منازل و محل کار تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

سمپاشی با بهترین مواد و تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

دفع حشرات با اسطوخوتوس

مطالعات نشان داده است که بوی اسطوخوتوس تا 93 درصد می تواند پشه ها را دفع کند که در واقع این اثر به دلیل وجود ماده ای به نام لینالول در این گیاه است.

در واقع لینالول همان ماده ای است که در گیاهانی مانند ریحان و نعناع نیز وجود دارد و باعث دفع حشرات از طریق این گیاهان می شود.

با وجود اینکه اسطوخوتوس غیر سمی است اما بهتر است از مالیدن مستقیم آن روی پوست اجتناب کنید چرا که در مواردی باعث خارش و قرمزی پوست خواهد شد.

دفع حشرات با اسطوخودوس و گل جعفری
دفع حشرات با پیاز و جعفری

نتیجه گیری

سمپاشی از مواردی است که به صورت دوره ای حتما باید انجام شود .برای انجام سمپاشی به صورت اصولی و درست می توانید به سمپاشی کاسپین مراجعه کنید و هرچه زودتر از شر حیوانات موذی خلاص شوید.

سمپاشی کاسپین

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای