سمپاشی با قیمت مناسب

سمپاشی با قیمت مناسب

یک مرد در حال سمپاشی زمین خانه

پیشگیری از خطرات سمپاشی منازل برای انسان و حیوانات خانگی

؛ گاهی لازم است که برای دفع آفات از سموم شیمیایی که تحت عنوان سمپاشی آن را می شناسیم استفاده شود اما برخی خطرات سمپاشی منازل، بعد از استفاده از آنها مشخص می شوند که چندان مطلوب ما نیستند.

طی این مقاله قصد داریم شما را با این خطرات و روش های کاهش آنها آشنا کنیم.

روش انجام سمپاشی اصولی 

پیش از توضیح دقیق اصول سمپاشی و چگونگی آن بهتر است نگاهی اجمالی به ترکیبات آفت کش ها و سموم داشته باشیم.

آفت کش ها نوعی از مواد شیمیایی برای کشتن یا کنترل آفاتی شامل باکتری ها، قارچ ها و سایر موجودات و حشرات هستند که علاوه بر اینها برای جوندگان نیز استفاده می شوند و باید گفت که این مواد ذاتا سمی اند و در سمپاشی سوسک، موش و … به کار می روند.

با توجه به اینکه آفت کش ها و حشره کش ها موادی سمی هستند قطعا علاوه بر حشرات و انگل ها، بر روی انسان نیز تاثیراتی خواهند داشت که شایع ترین این تاثیرات تاثیر بر دستگاه تنفسی است. همچنین مطالعات نشان می دهد بیش از 80 درصد افرادی که در خانه از آفت کش ها برای دفع حشرات استفاده می کنند در معرض این مسمومیت ها قرار دارند.

حال در چنین شرایطی دو راه پیش رو داریم یکی اینکه به طور کلی سموم شیمیایی و دفع آفات از طریق سمپاشی را از زندگی خود حذف کنیم یا با استفاده اصولی از آنها هم حشرات و آفات را از بین ببریم و هم سلامتی خود و اطرافیان را تضمین کنیم.

از آنجا که حذف سموم شیمیایی از زندگی تقریبا غیر ممکن است ( برخی از حشرات جز با روشهای شیمیایی از بین نمی روند) بهتر است از روش های سمپاشی اصولی استفاده شود.

تحقیقات نشان می دهد علت بسیاری از مسمومیت های ناشی از سموم، برگرفته از بقایای آفت کش ها در خانه است بنابراین بعد از سمپاشی و پس از گذراندن زمان انتظار سموم، خانه را کاملا تمیز و پاکیزه کنید.

سمپاشی منازل و محل کار تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

سمپاشی با بهترین مواد و تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

اصول و اقدامات پیش از سمپاشی

از مهم ترین اصول و اقداماتی که لازم است پیش از سمپاشی انجام دهید این است که حتما مطابق دستور العمل شرکت سازنده عمل کنید.

سموم را حتما در محیط باز با آب مخلوط و رقیق کنید.

هرگز این تصور را نداشته باشید که هر چه غلظت های بالاتری از سموم استفاده کنید حشرات بیشتری را خواهد کشت! حواستان باشد که حتما از مقادیر توصیه شده استفاده کنید.

زمانی که از سموم استفاده می کنید برای کاهش خطرات ناشی از آن مطمئن شوید سیستم تهویه به درستی کار می کند.

تمام گیاهان و حیوانات خانگی را در زمان سمپاشی از محیط خارج کنید.

با وجود اینکه سمپاشی منازل روش موثری برای دفع آفات است اما سعی کنید تا جایی که می توانید از روش های غیرشیمیایی و روش های خانگی و گیاهی برای دفع آنها استفاده کنید.

اگر در انجام سمپاشی قصد کمک گرفتن از یک شرکت کنترل آفات را دارید، آن را با دقت و وسواس انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید که آفت کش های غیرضروری را در خانه نگهداری نکنید.

فضاهای داخلی را تمیز، خشک و دارای تهویه مناسب نگه دارید تا از مشکلات آفات و گسترش بو جلوگیری کنید.

در انتخاب آفت کش ها نیز دقت کنید و از آفت کش هایی که تولید آنها متوقف شده یا مجوزهای دولتی را دریافت نکرده اند مطلقا استفاده نکنید چرا که استفاده از اینگونه آفت کش ها بسیار خطرناک و همچنین غیرمجاز می باشد.

مردی در حال سمپاشی حشرات کابینت خانه
بررسی خطرات سمپاشی خانه

خطرات سمپاشی منازل به دو دسته تقسیم می شود:

خطرات سمپاشی منازل به دو دسته خطرات مرتبط با مردان و خطرات مرتبط با زنان تقسیم می شود؛ اما برخی خطرات نیز میان این دو گروه مشترک است که در ادامه بیشتر توضیح داده خواهد شد.

شایع ترین عوامل موثر در ایجاد بیماری های ناشی از سمپاشی عبارتند از: استفاده بیش از حد از حشره کش، عدم شست و شوی محل های سمپاشی شده پس از درمان و اطلاع رسانی ناکافی از کاربرد آفت کش.

قرار گرفتن در معرض سموم شیمیایی در مراحل ابتدایی با علائمی همچون سردرد و سرگیجه، علائم تنفسی از جمله سوزش دستگاه تنفس و تنگی نفس، علائم گوارشی و استفراغ است.

اما در مراحل پیشرفته تر، سموم می توانند سیستم هورمونها را نیز از حالت تعادل خارج کنند و با تغییر عملکرد های هورمونی مردانه و زنانه باعث ایجاد ناهنجاری هایی در نسل های بعد شوند.

قرار گرفتن والدین در معرض آفت کش ها با نقایص مادرزادی در کودکان مرتبط است و مطالعات نشان داده است که این مواد سیستم ایمنی نوزادان و کودکان را در معرض خطر قرار می دهد به همین دلیل آموزش های لازم جهت محدود کردن برخورد کودکان، مردان و زنان با آفت کش ها و سمپاشی دفع آفات باید صورت بگیرد چرا که غلظت حشره کش و مدت قرار گرفتن افراد در برابر آن در شدت عوارض ایجاد شده بسیار موثر است.

بخشی از خدمات ما در سمپاشی کاسپین

سایر عوارض ناشی از سموم دفع آفات عبارتند از:

تحریک چشم، بینی و گلو که به سرفه و عطسه می انجامد

حالت تهوع

آسیب به سیستم عصبی مرکزی (شامل مغز و نخاع) و کلیه ها

افزایش خطر ابتلا به سرطان

درون آفت کش ها درصد بالایی از ماده ای بنام سیکلودین وجود دارد که علائمی همچون سردرد، سرگیجه، انقباض عضلانی، ضعف، احساس سوزن سوزن شدن و حالت تهوع را بوجود می آورد همچنین محققان نگران اند که سیکلودین ها ممکن است باعث آسیب طولانی مدت به کبد شود.

نحوه استفاده از سم ها برای سمپاشی

براش کاهش عوارض ناشی از سمپاشی لازم است نحوه استفاده از سموم را یاد گرفته باشید به عنوان مثال بدانید که تا چه غلظتی اگر استفاده شود خطرات آنچنانی برای اطرافیان نخواهد داشت یا از چه تجهیزاتی برای هر نوع سم باید استفاده کرد چرا که سموم انواع متفاوتی دارند و همانطور که گفته شد نمی توان از یک دستور العمل برای همه آنها استفاده کرد.

بسته به استفاده ای که از سموم در سمپاشی موش، سوسک و … می کنید میزان خطرات آن نیز تغییر خواهد کرد به عنوان مثال خطرات سمپاشی یک زمین کشاورزی به دلیل تنوع سموم و محیط وسیع تر زمین های کشاورزی افراد را در معرض خطرات بیشتری قرار می دهد که اگر شخص اعمال کننده لباس مناسب پوشیده باشد این خطرات به حداقل می رسند.

 

کم خطرترین سم ها برای سمپاشی

همانطور که گفته شد عوارض مخرب سموم گاه بر روی نسل های آتی تاثیرگذار است بنابراین باید سعی شود تا جای ممکن از با رعایت نکاتی از شدت آنها کاست.

یکی از این نکات استفاده از کم خطرترین سم ها برای سمپاشی ساس، موش و … است که برای دانستن میزان خطرات هر نوع از سموم باید تحقیق و جستجو کرد و علت کوچکترین نارضایتی هارا پیدا کرد.

در واقع باید گفت خطر ابتلا به سرطان هایی مانند لوسمی و لنفوم در کودکانی که در محیط های بسته در معرض آفت کش و سموم هستند در حال افزایش است؛ همچنین ارتباطی میان قرار گرفتن در معرض آفت کش و تومورهای مغزی دوران کودکی مشاهده شده که اهمیت یافتن یک سم کم خطر برای سمپاشی را بیشتر می کند.

یک مرد در حال سمپاشی کابینت
مهمترین نکات پس از سمپاشی خانه

نکات مهم بعد از سمپاشی منازل

بعد از سمپاشی حتما قوطی ها و ظروف حامل حشره کش هارا دور بیندازید.

قسمت هایی از خانه که در کنار سایر نقاط حساس سمپاشی شده اند و آلوده گشته اند را با دستمال تمیز کنید. حتما در این زمان از ماسک استفاده کنید و پس از این کار دست های خود را با صابون بشویید و آنها را مطلقا به صورت خود نزنید.

اگر بخشی از سموم باقی ماند آن را در محیطی غیرقابل دسترسی نگهداری کنید تا از دست کودکان و حیوانات خانگی دور بماند.

خانه را مرتبا گردگیری کنید تا هیچ اثری از سموم باقی نماند.

برای سمپاشی اصولی و درست می توانید به شرکت سمپاشی کاسپین مراجعه نمایید و هرچه سریع تر از شر مزاحمت حشرات و حیوانات موذی راحت شوید.

سمپاشی کاسپین

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *