سمپاشی با قیمت مناسب

سمپاشی با قیمت مناسب

یک مرد در حال سمپاشی در دامداری

در سمپاشی دامداری باید چه نکاتی رعایت شود

ضدعفونی و سمپاشی محل نگهداری حیوانات یکی از اصول بهداشت حیوانات محسوب می شود که باعث از بین رفتن انگل ها، میکروب ها و ویروس ها می شود. عوامل بیماری زا موجود در محیط دامداری ها به دلیل شرایط مناسب به سرعت رشد و گسترش می یابند و بیماری های دام در بین دام ها افزایش می یابد. بنابراین بهترین راه برای کنترل بیماری های دامی، سمپاشی اصولی دامداری با استفاده از سمپاشی کاسپین می باشد.

نکات لازم در سمپاشی دامداری

مطمئناً می دانید که این سموم برای انسان نیز مضر هستند. سمومی که برای محیط زیست مضر است و برای دام استفاده می شود، همگی دارای اثرات بیماری زا برای انسان هستند، این مضرات گاهی تا سرطان به خصوص در دستگاه گوارش ادامه می یابد. البته، مزایای سمپاشی را نمی توان نادیده گرفت. زیرا سالانه میلیون ها دلار از خسارات ناشی از آفات کاهش می یابد و غذای مورد نیاز انسان در کشورهای مختلف تامین می شود. بنابراین در این شرایط کارشناسان بر سمپاشی اصولی تاکید دارند که در آن زمان مناسب سمپاشی، میزان سمپاشی، استفاده از سمپاش مناسب و کالیبره و … بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله اصول سمپاشی را به اختصار توضیح می دهیم، پس اگر دامدار هستید، که می خواهید سمپاشی کنید و قصد سم پاشی دامداری خود را دارید، بهتر است این توصیه ها را جدی بگیرید.

نکات سمپاشی دام
سمپاشی برای دامداران

روش های ضد عفونی و سمپاشی دام

1- سمپاشی
2- اسپری جتینگ
3- دوش ثابت
4- گرد باشد
5- روش موضعی
6- استحمام

برای سمپاشی تضمینی منازل و محل کار همین الان تماس بگیرید! >>

سمپاشی با بهترین مواد و تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

برای سمپاشی تضمینی منازل و محل کار همین الان تماس بگیرید

خطرات سمپاشی برای دام ها

مسمومیت

سم به ماده ای اطلاق می شود که به مقدار متوسط از خارج یا داخل بدن وارد می شود و مستقیما با خواص شیمیایی خود، سلامت حیوان را به خطر می اندازد و یا به زندگی حیوان خاتمه می دهد.

علائم مسمومیت

عدم تعادل، کشیدگی سر و گردن، نفخ، تب، اختلالات گوارشی، دردهای شکمی، اسهال و تغییر علائم تنفسی و قلبی، ضعف ذهنی و تشنج.
بعد از سم پاشی محیط دامداری، راه های ورود سم به بدن حیوان:
• از طریق سیستم تنفسی
• از طریق دستگاه گوارش
• از طریق پوست

مسمومیت از طریق دستگاه تنفسی:

عواملی که از طریق دستگاه تنفسی باعث مسمومیت دام می شوند، عواملی هستند که اغلب حالت گازی دارند، مانند سموم شیمیایی که برای سم پاشی محل دامداری استفاده می شود، سموم ارگانوکلر و فسفر ارگانیک در این دسته قرار می گیرند. به عنوان مثال سموم کلر آلی، از جمله این سموم می توان به D.D.T Lindel و Aldrin اشاره کرد.
علائم مسمومیت با کلر آلی در دام می توان مواردی چون: حیوان مسموم، عصبی به نظر می رسد و علائم بیماری در عرض چند دقیقه تا چند ساعت (در بیشتر موارد 24 ساعت) ظاهر می شود. انقباض ماهیچه های سر و صورت، بسته شدن چشم ها به دلیل اسپاسم پلک ها، یکی دیگر از علائم این مسمومیت عدم تعادل برخی حیوانات در حین حرکت، ترشح شدید بزاق و حرکات مداوم جویدن (مانند نشخوار کردن) است. درمان این نوع مسمومیت در دام، تزریق داخل وریدی آمپول آتروپین سولفات است.

مسمومیت گوارشی:

گاوها به دلیل تمایل به لیسیدن یا جویدن اشیاء ناشناخته و تمایل درونی آنها به نوشیدن مواد آلوده بعد از سم پاشی محیط دامداری دچار مسمومیت می شوند. در نتیجه بهترین راه برای پیشگیری این چنین مواردی، دور نگه داشتن دام تا چند ساعت از محیط سم پاشی شده و تمیز کردن غذاخوری و آبخوری دام می باشد.

بیشتر بخوانید: اگر می خواهید از شر سوسک ریز راحت شوید از سمپاشی سوسک سمپاشی کاسپین غافل نشوید!!

مسمومیت پوستی:

از دیگر موارد مهم در استفاده از سموم، سازگاری آنها با پوست حیوانات است. استفاده از سمومی که باعث ایجاد حساسیت پوستی در دام می شود، نه تنها نامناسب است، بلکه باعث زجر دام و در مواردی باعث تلف شدن آن می شود.

 

زمان مناسب سمپاشی دامداری
چه زمانی برای دام سمپاشی کنیم؟

در چه زمانی باید دامداری را سمپاشی کرد

با سمپاشی دامداری می تواند با کنترل شیمیایی، بیولوژیکی یا فیزیکی، عوامل مزاحم را از بین برد و محیط دام را تمیزتر نگه داشت. برای اینکه بتوانیم برنامه های سمپاشی بهتری برای انواع مگس ها و انگل های دامی اجرا کنیم باید به دوره رشد و تکثیر آنها توجه کنیم. به طور کلی انگل ها و مگس ها از اوایل فروردین ماه شروع به تولید مثل می کنند بنابراین بهتر است سمپاشی در این زمان شروع شود.
یکی دیگر از دلایل سمپاشی دامداری وجود مگس در انجاست. برای از بین بردن مگس و حشراتی مثل ساس در دامداری استفاده از سموم و مواد شیمیایی است. سم مگس گاو به روش های مختلفی استفاده می شود. برخی از آنها به صورت پودر و اسپری هستند که مستقیماً روی حشره اسپری می شوند. از آنجا که این نوع سم مستقیم باید روی مگس پاشیده شود، باید در زمانی انجام شود که مگس ها فعالیت کمتری دارند. عصر و شب و همچنین صبح زود بهترین زمان برای سمپاشی ساس و مگس می باشد. این کار باید دو تا سه هفته تکرار شود.
در حالت کلی بهترین زمان برای سمپاشی دامداری، قبل از ورود حیوان به داخل آغل، ابتدا کود موجود را خالی می کنند و سپس محل حیوان را سمپاشی، ضد عفونی و شعله می کنند که باعث می شود تعداد زیادی از بیماری های دامی کاهش یابد.

راه های کنترل خطرات سمپاشی دامداری

1- سمپاشی باید توسط افراد مجرب و با تجربه انجام شود.
2- قبل از انجام هر کاری باید از صحت عملکرد سمپاش اطمینان حاصل کنید.
3- مواد غذایی از تأثیر سموم دور نگهداری شود.
4- محل خوردن آب دام باید تخلیه شوند.
5- هرگونه کود و زباله از دامداری خارج شود.
6- خوردن و آشامیدن غذا در حین سمپاشی ممنوع و خطرناک است.
7- سمپاش ها از نظر حفاظتی باید از لباس کار، ماسک تنفسی، عینک و کلاه، چکمه و دستکش استفاده کنند.
8- مقدار سم طبق توصیه سازنده به آب اضافه شود.
9- سم را باید به آب اضافه کرد و محلول سم باید با حوصله و دقت کافی بر روی تمام سطوح بدن حیوان پاشیده شود. این دقت برای سطوح مختلف ساختمان نیز باید رعایت شود.
10- سمپاشی نباید در هوای آزاد در باد شدید انجام شود، در صورت ملایم بودن باد، فرد پشت سر باید کنار دیوار قرار گیرد.
11- پس از اتمام سمپاشی محل دام، آبخوری ها و غذاخوری دام با آب تمیز شسته شود.

بخشی از خدمات ما در سمپاشی کاسپین

سخن پایانی

یکی از نکات قابل توجه در استفاده از سموم و سمپاشی دامداری، قیمت مناسب و کارایی بالای آنهاست. اکثر دامداران به دنبال محصولاتی هستند که نه تنها مقرون به صرفه باشند بلکه عملکرد ایده آلی نیز داشته باشند. از بین بردن سریع همه میکروب ها و قارچ ها می تواند تاثیر بسزایی در میزان خرید آنها داشته باشد. همچنین این سموم باید در محل بسیار موثر باشند. زیرا آفات اغلب به درزها و برخی ترک های کف ساختمان نفوذ می کنند. دامداران با توجه به نیاز خود می توانند اقدامات موثری برای از بین بردن آفات انجام دهند. در این انتخاب می توانید از کارشناسان ما در سمپاشی کاسپین کمک بگیرید.

منبع: livestockkenya ، standardmedia

شرکت سمپاشی کاسپین

سوالات متداول

سمپاشی دامداری می تواند خطر مسمومیت برای حیوانات را به دنبال داشته باشد.سم می تواند از راهای سیستم تنفسی، دستگاه گوارش و پوست وارد بدن دام ها شود و عوارضی را به دنبال داشته باشد. بنابراین باید از افراد متخصص برای سمپاشی استفاده کرد.

قیمت سمپاشی به عوامل مختلفی بستگی دارد.ما در سمپاشی کاسپین تلاش کردیم تا بهترین نوع از سم ها را با مناسب ترین قیمت ارائه دهیم.همچنین کارشناسان ما در سمپاشی کاسپین با توجه به محیط و ضرورت سمپاشی و شدت سم پاشی ، سم مناسب همان محیط را استفاده می کنند و قیمت سمپاشی نیز با توجه به این موارد محاسبه می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

4 پاسخ

  1. سلام. برای از بین بردن ساس در دامداری نیاز به کمک دارم. سمپاشی دامداری برای از بین بردن ساس چه قیمتیه؟

    1. سلام و درود
      برای اینکه از قیمت سمپاشی ساس با خبر شوید و اطلاعات لازم را به دست آورید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 09106682600

  2. سلام وقت بخیر
    برای سمپاشی سوسک در تهران ممکنه راهنمایی کنید که قیمت به چه صورت هستش ؟

    1. سلام و درود
      برای اینکه از قیمت سمپاشی ساس و سوسک با خبر شوید و اطلاعات لازم را به دست آورید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 09106682600

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *