سمپاشی با قیمت مناسب

سمپاشی با قیمت مناسب

سمپاشی ملخ

سمپاشی تضمینی ملخ و روش آن

همانطور که در قبل درباره ی سمپاشی رتیل به شما گفتیم برای سمپاشی ملخ نیز باید از اصول خاصی پیروی نمایید. علاوه بر آن باید این سم ها را از مرکز معتبری دریافت نمایید. در ادامه مطلب به شیوه سمپاشی و اصولی که باید رعایت کنید اشاره می شود. از آن جایی که سمپاشی کردن کار بسیار تخصصی است باید آن را به یک متخصص بسپارید. بنابراین تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

حشره ملخ چیست؟

ملخ ها نخستین نوع های حشرات گیاه خوار هستند که قدمت آن ها به ۲۵۰ سال پیش باز می گردد. ملخ ها به صورت گروهی فعالیت می کنند. این حشرات اغلب در فصل های گرم سال مشاهده می شوند. همچنین این حشرات از آفت های باغ ها محسوب می شوند. ملخ ها می توانند بدون این که به باغ شما آسیب بزنند در آن زندگی کنند. در بعضی از مواقع نیز ملخ ها ممکن است به باغ شما حمله کنند و زیان آور باشند.

مهاجرت این حشرات به صورت گروهی صورت می گیرد. ملخ ها تا قبل از این که بتوانند پرواز کنند شش مرتبه تغییر ظاهر خواهند داشت. ملخی که تازه از تخم بیرون آمده است بسیار زیاد تغذیه می کند و هر چیزی که سر راهش باشد را از بین می برد. همچنین به دلیل پاهای عقب بلندی که دارد می تواند به خوبی بپرد. ملخ ها و جیرجیرک ها برای حفاظت از خود و فرار کردن از خطر جهش می‌کنند. این ملخ ها می توانند حتی بیش تر از یک متر جهش کنند.

این حشرات اغلب از گیاهان تغذیه می کنند. با زدن اعضای بدن خود به یکدیگر صدای زیادی را تولید می‌کنند. هرچند توانایی پرواز دارند اما بیش تر اوقات  را در زمین سپری می کنند. بال های جلوی آن ها قدرتمند است و بال های عقبشان نازک است. ملخ جهنده چمن زار برعکس دیگر ملخ ها نمی تواند پرواز کند. این ملخ در انتهای فصل پاییز می‌میرد. تخم های ملخ در زمستان نیز زنده خواهند ماند.

این تخم ها در فصل بهار ملخ های جدیدی را به وجود می آورند و ممکن است با سمپاشی غیر اصولی نیز از بین نروند و مشکلات زیادی را ایجاد کنند. بزرگ‌ترین گروه ملخی که تاکنون مشاهده شده در نبراسکا بوده است.

                                                     

ملخ ها و انواع آن ها
آفت ملخ

انواع ملخ

ملخ ها به دو گروه دسته بندی می شوند: نوع اول، ملخ های شاخ بلند و شاخ کوتاه هستند و نوع دوم، جیرجیرک ها و کتیدیدها هستند. ملخ های شاخ کوتاه بیش ترین زیان را به مزارع و باغ ها وارد می کنند. همچنین این ملخ ها شناخته شده ترین ملخ ها هستند. در ایران گونه های متنوعی از ملخ وجود دارد. بیش تر آن ها از عربستان، هند و پاکستان وارد کشورمان شده اند.

بخشی از این ملخ ها به عنوان آفت به حساب می‌آیند که در شرایط آب و هوایی مناسب به شدت تکثیر شده و صدمات زیادی به مزارع می رسانند. ملخ های شاخ کوتاه به سه بخش تقسیم می شوند: ملخ های سیخ گلو، بال نواری و کج صورت خاموش. نوع سیخ گلو جزو آفات محسوب می شوند که با پاهای جلویی به شکل دستگیره قابل تشخیص هستند.

ملخ های مهاجر می توانند در شرایط مختلف آب و هوایی زندگی کنند. این ملخ ها بال ها و رنگ های متنوعی دارند. اندازه ملخ های بزرگسال حدود ۲۸ میلی‌متر است. حاشیه پاهای این ملخ ها سیاه است. بچه ملخ ها روی قفسه سینه خود نیز نوارهای مشکی رنگ دارند.

ملخ های بالغ در دوطرف سینه خود نوارهای مشکی رنگ دارند. ملخ های ماده تخم هایشان را اغلب در خاک ها، علفزار‌ها، یونجه ها و … می گذارند. این نوع ملخ از بذر درون خاک تغذیه می کند که به راحتی آسیب وارد شده قابل تشخیص نخواهد بود. با رشد بیش تر گیاه خسارت قابل مشاهده می شود.

ملخ های پاکارد در همه علفزار‌ها موجود هستند. این ملخ ها اغلب در خاک ماسه ای تخم گذاری می کنند ورنگ های متنوع تری نسبت به دیگر ملخ ها دارند. ملخ های بزرگ سال آن ها رنگی زرد تیره دارند.

                                        

دلالیل هجوم ملخ ها
ملخ های شاخ بلند و شاخ کوتاه

دلیل هجوم ملخ ها

وقتی که ملخ ها به صورت دسته ای هجوم می برند، سروتونین مغزشان زیاد تر می شود. وقتی که ملخ های بیابانی با هم برخورد می کنند مغز آن ها سروتونین ترشح می کند که باعث هجوم آوردن گروهی آن ها می شود.  گروه های نخستین آن ها (طغیان) نام دارند. هنگامی که این گروه ها به هم می‌رسند، گروه های بزرگ تری را تشکیل می دهند و ناگهان جمعیت آن ها زیاد می شود.

آب و هوا و محیط مناسب نیز ملخ ها را به سوی خود می کشاند. ملخ ها در بهار یا تابستان به تخم ریزی می پردازند. آن ها زمین را سوراخ می کنند و تخم های خود را در آن می گذارند. ملخ ها با این که کوچک هستند می توانند باغ بزرگی را نابود سازند.

                                               

حمله ملخ ها به مزرعه و مبارزه با آن ها
حمله ملخ ها به مزرعه

 

سمپاشی ملخ

سمپاشی ملخ ها عملی بسیار مهم محسوب می شود. سمپاشی ملخ می تواند برای همیشه شما را از شر این موجودات نجات دهد. البته وقتی گروهی شوند زیان آور هستند و وجود آن ها به صورت تکی آسیبی نمی زند. سمپاشی بر اساس نوع آن ها متفاوت است. این حشرات بسیار زیرک هستند و به محض حس کردن خطر فرار می کنند پس به افرادی ماهر برای سمپاشی نیاز دارید. ملخ ها در زمانی کم تخم ریزی کرده و زیاد می شوند.

                                                         

مناسب ترین زمان برای سمپاشی ملخ
سم پاشی آفات ملخ

               

بهترین زمان سمپاشی ملخ

سمپاشی مزارع در فصل زمستان از زیان های فصل بهار جلوگیری می کند. همچنین در زمستان به دلیل ریختن برگ درختان، سمپاشی راحت تر انجام می شود. سم پاشی فصل بهار باید قبل از باز شدن شکوفه ها انجام شود. ولی هنگام باز شدن شکوفه نباید سم پاشی کنید زیرا حشرات گرده افشان را نابود می کند. همچنین درختان بازدهی زیادی نخواهند داشت. پس از پایان آخرین شکوفه های درختان، بر اساس نوع ملخ می توانید دوباره سمپاشی ملخ را در فصل بهار آغاز کنید.

سم پاشی باید به همه قسمت های باغ زده شود. زیرا بعضی از حشرات در زیر برگ ها هستند. سمپاشی باید زمانی انجام شود که طوفان و بارش باران نباشد. در زمستان بهتر است از قبل از ظهر سمپاشی انجام گیرد. اما در فصل بهار اوایل صبح و بعد ظهر برای سمپاشی مناسب است.

سم پاشی باید در دمای پایین تر از سی درجه انجام شود. در غیر این صورت سم تبخیر می شود. هنگام میوه دادن درختان و برداشت کردن محصولات باید از سم هایی که دوره کارنس کمی دارد استفاده شود. دوره کارنس به زمانی می گویند که باید میان آخرین زمانی که سمپاشی کردید تا زمان برداشت محصول رعایت نمایید تا سم روی گیاهان نباشد و میوه درختان سمی نباشند. دوره کارنس برای سلامت محصولات کشاورزی اهمیت زیادی دارد.

                   

برای سمپاشی تضمینی منازل و محل کار همین الان تماس بگیرید! >>

سمپاشی با بهترین مواد و تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

برای سمپاشی تضمینی منازل و محل کار همین الان تماس بگیرید

                             

جمع بندی

ملخ ها وقتی به صورت تنها در باغ ها باشند بی خطر هستند و زیانی به باغ وارد نمی کنند اما وقتی به گروه ملحق شوند به باغ ها و مزارع حمله کرده و در زمانی کم آن جا را نابود خواهند کرد. پس برای جلوگیری از ضرر بیش تر باید سریع اقدام به سم پاشی نمایید. سم پاشی کاری تخصصی است که باید به کمک مراکز معتبر برای سمپاشی منازل و باغات اقدام نمایید. پس برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.

منابع: mihansam ، emdadkeshavarz

سمپاشی کاسپین

سوالات متداول

خیر، ملخ نیش ندارد و فقط محتویات معده خود را به سمت دشمن خود پرتاب می کند.

ملخ ها تنها برای تهیه غذا و پناهگاهی برای خود در شرایط بد محیطی به خانه ها وارد می شوند؛ و مانند سمپاشی ساس باید سمپاشی در این شرایط را حتما به متخصصان محول کنید.

بهترین زمان برای سمپاشی ملخ فصل زمستان است. سمپاشی در زمستان از آسیب به محصولات در فصل بهار جلوگیری می کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *