سمپاشی با قیمت مناسب

سمپاشی با قیمت مناسب

افت کش های قوی

فرمولاسیون آفت کش ها چگونه است؟

آفت کش ها مواد شیمیایی هستند که برای از بین بردن انواع آفات در عملیات های سمپاشی به کار می روند. به طور کلی آفت کش یک عامل شیمیایی یا بیولوژیکی مثل: ویروس و باکتری را می کشد و محیط را ضد عفونی و ضد میکروب می کند. استفاده از آفت کش ها در کشاورزی به قدری متداول است، که اصطلاح آفت کش اغلب مترادف با محصولات حفاظت از گیاهان تلقی می شود.  ترکیبات سموم کشاورزی و فرمولاسیون آفت کش ها، برای رفع علف های هرز، کاهش میزان آب مصرفی و افزایش محصول سالم استفاده می شوند. این محصولات با قابلیت کنترل و یا از بین بردن انواع آفات کشاورزی مخرب برای مزرعه و دام موجب افزایش بهره وری می شوند. رایج ترین آفت کش ها عبارتند از حشره کش ها، علف کش ها (برای از بین بردن علف های هرز و غیر زراعی)، جونده کش ها و قارچ کش ها (برای از بین بردن قارچ و کپک).

تفاوت آفت کش و سم

می توان گفت همه مواد موجود در طبیعت سم هستند و این بالا بودن دز مصرفی مواد است که به وجود آورنده حالت toxic یا سمی است. ترکیبات آلی و معدنی زیادی وجود دارد که سم هستند ولی تأثیری روی موجودات زنده ندارند، پس نمی توان به عنوان آفت کش از آن ها استفاده کرد. در واقع آفت کش ها سمومی هستند که برای از بین بردن آفات، حشرات و حتی علف های هرز استفاده می شوند. مشابه با تمامی سموم، استفاده غلط از آفت کش ها نیز می تواند برای انسان، حیوانات اهلی یا گیاهان زراعی مضر باشد. فرمولاسیون آفت کش ها، که روی آفات تأثیر دارند در دز های مشخص تولید می شوند تا علاوه بر از بین بردن آفات و میکرو ارگانیسم ها برای انسان و گیاهان زراعی مضر نباشند.

 

انواع فرمولاسیون آفت کش ها
اشنایی با انواع افت کش ها

 

انواع فرمولاسیون آفت کش ها

آفت کش ها وابسته به نوع، معمولا با یک حلال ترکیب می شوند تا تأثیر گذاری بهتری داشته باشند. از طرفی دز آفت کش ها بالا است و با استفاده از حلالی که به فرمولاسیون آفت کش ها اضافه می شود، می توان مقدار کمی از این مواد را در محیط های بزرگ استفاده کرد. طبق دستورالعمل روی بسته بندی می توان آفت کش ها را با آب، روغن گیاهی یا نفت ترکیب کرد. اطلاعات دقیق تر در مورد فرمولاسیون حشره کش ها به این صورت است:

  • مایع غلیظ (EC)

یک فرمولاسیون غلیظ حاوی یک ماده فعال، یک یا چند حلال بر پایه نفت و یک عامل شیمیایی (ماده امولوسیون کننده) تشکیل شده است که قابلیت حل شدن در آب را دارد. پس از مخلوط شدن آفت کش با آب، یک محلول شیری رنگ به دست می آید. بیشتر EC ها حاوی بین 25 تا 75 درصد ماده امولوسیون کننده در هر گالن هستند. مایع غلیظ به عنوان یکی از پر کاربردترین فرمولاسیون آفت کش ها در زمینه آفات کشاورزی، چمن، جنگل داری، فرآوری مواد غذایی ، دام و آفات بهداشت عمومی استفاده می شوند. برای استفاده از این نوع آفت کش، از هر نوع سم پاش مناسب با حجم مایع می توان استفاده کرد.

  • محلول قابل اختلاط (SOLUTION)

این نوع آفت کش ها، قابل حل در آب یا الکل هستند. تنها تفاوت این نوع از محلول ها این است که با وجود فرمولاسیون مشابه با امولوسیون، بعد از حل شدن در آب به رنگ شیری در نمی آیند و ته نشین نمی شوند. نماد L و یا SL  روی بسته بندی این فرمولاسیون آفت کش وجود دارد.

 

محلول قابل اختلاط| یکی از فرمولاسیون آفت کش ها
فرمول افت کش ها

 

 

  • محلول روغنی

این ماده، در حلال های روغنی مثل نفت قابل حل است. محلول روغنی آشناترین نوع محلول در مصارف خانگی است. سال ها پیش حشرات و جانوران موذی وارد محل نگهداری حیوانات مثل اصطبل و طویله می شدند. افراد نیز با استفاده از محلول روغنی به نام امشی، این جانوران موذی از بین می بردند.

  • گرد

بیشتر فرمولاسیون آفت کش های گرد آماده استفاده هستند و نیازی به اختلاط با دیگر مواد ندارند. فرمولاسیون گرد حاوی مقدار کمی ماده فعال به علاوه یک حامل خنثی ریز مثل گچ، خاک رس، پوسته آجیل یا خاکستر آتش فشانی است. از گرد در زمینه کشاورزی، یا به صورت نقطه ای برای کنترل حشرات مثل سوسک و مورچه استفاده می شود. گرد توسط حشرات بلعیده می شود یا حین برخورد با پوست راه تنفسی آن ها را مختل می کند. از گرد برای کنترل شپش، کک و انگل های حیوانات خانگی و دام می توان استفاده کرد.

سمپاشی منازل و محل کار تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

سمپاشی با بهترین مواد و تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

  • گرانول

فرمولاسیون گرانول  شبیه به گرد است با این تفاوت که ذرات گرانول بزرگ تر و سنگین تر هستند . ذرات درشت از موادی مثل خاک رس، ذرت یا پوسته گردو ساخته می شوند. ماده فعال یا یک لایه بیرونی، گرانول ها را می پوشاند یا جذب دانه ها می شود. مقدار ماده فعال نسبتا کم است و معمولا بین 1 تا 15  درصد وزن کل متغیر است.

 

خدمات سمپاشی
خدمات سمپاشی کاسپین

اهمیت استفاده از نیروی متخصص در سم پاشی

برای از بین بردن هر نوع از جانوارن موذی و مزاحم که روند زندگی عادی را مختل می کنند به نوع خاصی از فرمولاسیون آفت کش ها نیاز است. از طرفی استفاده از آفت کش ها و تعیین دز مصرفی به تخصص احتیاج دارد. برای کسب بهترین نتیجه در کمترین زمان ممکن کار را به شرکت سمپاشی کاسپین بسپارید. برخی از افراد نا آشنا با استفاده از سم های نباتی، سلامت خود و افراد ساکن در محل را به خطر می اندازند و مشکلاتی مثل سقط جنین، مشکلات پوستی، عصبی و تنفسی به وجود می آورند. شرکت سمپاشی کاسپین با تکیه بر اصول بهداشتی، پزشکی و آزمایشگاه های کنترل  مواد و با استفاده از کم خطر ترین آفت کش ها آرامش خیال را برای مشتریان به ارمغان می آورد.

منبع: edis

سمپاشی کاسپین

با بیش از 20 سال تجربه ، آرامش شما را با ایجاد محیطی بدون آفات تضمین می کنیم …

سوالات متداول

انواع مختلفی از آفت کش ها وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم: مایع غلیظ، محلول قابل اختلاط، محلول روغنی، گرانول و فرمولاسیون گرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *