سمپاشی با قیمت مناسب

سمپاشی با قیمت مناسب

مار سبز سمی

بهترین روش‌های سمپاشی مار

مار از جمله حیوانات خزنده است که به دلیل داشتن سم خطرناک می‌تواند جان بسیاری از مردم را در جهان بگیرد. اگرچه مارها معمولا سم کشنده و خطرناک ندارند، اما اگر به درستی نتوانید مارهای سمی را از غیر سمی تشخیص دهید؛ ممکن است در معرض خطر بسیار زیادی باشید. در این مقاله ضمن معرفی انواع مارهای سمی و غیر سمی قصد داریم شما را با بهترین روش‌های سمپاشی مار آشنا کنیم.

برای سمپاشی تضمینی منازل و محل کار همین الان تماس بگیرید! >>

سمپاشی با بهترین مواد و تضمینی

همین حالا تماس بگیرید!

برای سمپاشی تضمینی منازل و محل کار همین الان تماس بگیرید

انواع مار و روش مبارزه با آن

مار به عنوان یکی از حیوانات خطرناک در جهان شناخته می‌شود. اگرچه از میان 2700 گونه مار در جهان، فقط حدود 400 مدل از آن‌ها خطرناک هستند؛ اما به‌دلیل خطری که مارهای سمی به دنبال دارند، بسیاری از مردم جهان به محض مشاهده یک مار ترس و هراس بسیار زیادی را تجربه می‌کنند.

در هر یک از کشورهای مختلف مارهای متفاوتی وجود دارند. در کشور ایران نیز 60 مدل مار شناسایی شده که 13 نوع آن‌ها سمی، 7 نوع نیمه سمی و خوشبختانه 40 نوع از آن‌ها غیر سمی هستند. از میان مارهای آبی نیز مارهای آبی شمال معمولا غیر سمی هستند؛ اما مارهای دریایی که در خلیج فارس و دریای عمان وجود دارند سمی و خطرناک‌اند.

برای مبارزه با مارها، می‌توان از روش‌های مختلفی کمک گرفت که بهترین آن‌ها سمپاشی مار است. همچنین می‌توان از طعمه های مسموم و یا چسب‌های کشنده برای از بین بردن مارها استفاده کرد.

 

سمپاشی مار
تشخیص مار سمی از غیر سمی چگونه است؟

 

تشخیص مار سمی از غیر سمی

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید به آن توجه داشت، تشخیص مار سمی از غیر سمی است. واقعیت این است که استثنائات مختلفی در این زمینه وجود دارند که باعث می‌شوند تشخیص مارهای سمی از مارهای غیر سمی کار آسانی نباشد. با این حال اگر به نکات زیر توجه داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید این دو مار را از هم تشخیص دهید.

·         نوع مردمک چشم

مردمک چشم مارهای سمی معمولا به صورت بیضی شکل است؛ اما مارهای غیر سمی مردمک گرد مانند دارند. البته باید توجه داشت که برخی از مارهای سمی خطرناک مانند مار کبرا، دارای مردمک چشم گرد هستند. پس این موضوع دارای یک سری استثنائات نیز هست.

·         نوع سر

فرم سر مارهای سمی و غیر سمی با هم متفاوت است. معمولا مارهای سمی دارای سر مثلثی شکل هستند، به طوری که فرم سر آن‌ها باریک‌تر است؛ اما مارهای غیر سمی دارای سر منحنی شکل هستند. البته جالب است که بدانید برخی از مارها در هنگام نیش زدن فرم سر خودشان را تغییر می‌دهند.

·         نوع نیش

اگر پس از نیش زدن مار متوجه شدید دو سوراخ روی پوست شما شکل گرفته است، احتمالا باید بگوییم که ماری که شما را نیش زده است که از نوع سمی بوده و سوراخ‌های شکل گرفته روی پوست شما به دلیل دندان‌های آن مار هستند.

·         وجود سوراخ در زیر بینی

مارهای سمی معمولا دارای دو سوراخ در زیر بینی خودشان هستند که به‌عنوان یک حسگر حرارتی عمل می‌کنند و می‌توانند برای شکار بهتر مورد استفاده قرار گیرند. این سوراخ‌ها ریزتر از سوراخ‌های بینی مار معمولی هستند.

خطرات نیش مار

در ادامه به برخی از خطرات گزیدگی مارها اشاره شده است:

سمی بودن نیش مار

بسیاری از مارها دارای نیش سمی هستند که می‌توانند برای انسان‌ها خطرناک باشند. اگر یک مار سمی شما را نیش بزند و سم وارد بدن شما شود، می‌تواند سبب مشکلات جدی شود، از جمله تورم، درد، تهوع، استفراغ، مشکلات تنفسی، ضعف عضلات، و در موارد خطرناک‌تر حمله قلبی یا مرگ.

ایجاد عفونت‌های باکتریایی

جایی که نیش مار ایجاد شده است ممکن است عفونت‌های باکتریایی را در بدن به وجود آورد. در اینصورت بهترین راه مراجعه سریع به پزشک است.

تحریک عکس‌العمل آلرژیک

بعضی از افراد ممکن است به گزیدگی مارها به شکل آلرژیک واکنش نشان دهند. این واکنش ممکن است شدیدترین مشکلات تنفسی، تورم صورت و گردن، ضعف عضلات و حتی آنافیلاکسی را به همراه داشته باشد که یک وضعیت خطرناک به شمار می رود.

اهمیت نحوه بیرون کشیدن سم

عملیات برای برداشتن دندان‌های مار و تمیز کردن محل گزیدگی نیاز به جراحی دقیق و آموزش‌دیده دارد. اگر جراحی به درستی انجام نشود، ممکن است باعث ایجاد عفونت و مشکلات دیگر شود و در بدترین حالت سم در بدن شما باقی بماند و کامل خارج نشود.

در صورتی که توسط مار گزیده شده اید، بهترین راه حفاظت از خود از این خطرات، این است که فوراً به مراکز پزشکی یا بیمارستانی که از مهارت در مدیریت موارد گزیدگی مارها برخوردارند مراجعه کنید. درمان به موقع و صحیح می‌تواند جلوی مشکلات جدی را بگیرد و مشکلی برای شما ایجاد نشود.

 

مار سمی
هزینه سمپاشی انواع مار

 

روش‌های سمپاشی مار

هم مارهای سمی و هم مارهای غیر سمی می‌توانند برای جان انسان خطرناک باشند. مارهای سمی با سم خودشان باعث فلج شدن عضلات و مختل کردن سیستم عصبی می‌شوند؛ اما مارهای غیر سمی می‌توانند با نزدیک شدن به طعمه و پیچیدن به دور آن، طعمه را خفه کنند. بنابراین، به محض اینکه یک مار در محیطی وجود داشت، باید به فکر سمپاشی مار باشید تا از خطرات ناشی از وجود آن در محیط جلوگیری کنید.

برای انجام مراحل سمپاشی مار، ابتدا باید تشخیص دهید که این مار سمی است یا غیر سمی. چون مارهای سمی و غیر سمی عملکرد متفاوتی دارند. به طوری که مارهای غیر سمی خیلی زود فرار می‌کنند و سرعت فرار و حرکت آن‌ها بسیار زیاد است؛ اما مارهای سمی آرام‌تر و هوشمندانه‌تر عمل می‌کنند. شما باید بتوانید حرکات مارها را محدود کنید و یا حداقل در جایی حضور داشته باشید که خطری شما را تهدید نکند و بتوانید به راحتی حرکات مارها را محدود نمایید.

پس از مهار کردن حرکات مار، نوبت به سمپاشی می‌رسد که باید به صورت تخصصی و با کمک افراد متخصص انجام شود. حتی نوع سم انتخاب شده برای سمپاشی مار نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چون در برخی از مواقع سم‌های انتخابی برای بعضی از مارها اثر خوبی ندارند.

 

سم مار
هزینه سمپاشی مار

 

 

هزینه سمپاشی مار

اگرچه سمپاشی مار یک اقدام ضروری است؛ اما برخی از افراد برای کاهش هزینه‌های خود این کار را انجام نمی‌دهند. البته باید توجه داشت که هزینه سمپاشی برای مار می‌تواند بر اساس نوع سم انتخاب شده، میزان سم مورد نیاز و روش سمپاشی انتخاب شده متفاوت باشد. از این رو نمی‌توان قبل از تشخیص نوع مار و همچنین تعداد مارهای موجود در یک محل در مورد قیمت صحبت کرد.

بهترین راه برای اطلاع از هزینه سمپاشی مار، مراجعه به افراد خدمات دهنده در این زمینه است. در این صورت با ارائه اطلاعات در مورد نوع مار، تعداد آن‌ها و …، فرد متخصص نوع سم مناسب را انتخاب می‌کند و هزینه دقیق سمپاشی را پس از مشخص شدن میزان سم مورد نیاز اعلام می‌کند.

شرکت کاسپین ارائه دهنده خدمات سمپاشی مار، سمپاشی سوسک، موش، ساس و … می باشد. شما می توانید با متخصصان ما تماس حاصل فرمایید تا از هزینه دقیق و نحوه انجام سمپاشی اطلاعات کسب نمایید.

شرکت کاسپین

سوالات متداول

  • آیا سمپاشی مار بهترین روش مقابله با مارها است؟

سمپاشی مار یکی از روش‌های موثر برای کنترل و کاهش خطر مارها می‌باشد، اما تنها روش مقابله‌ای با آن‌ها نیست. اقدامات احتیاطی مانند پوشیدن کفش‌های مناسب، بستن نقاط ورود احتمالی مار و عدم اعتراض به محل سکونت مارها نیز به کاهش برخورد با مارها کمک می‌کنند.

  • سمپاشی مار باعث کشتن مارها می‌شود؟

سمپاشی ممکن است باعث مرگ مارها شود، اما این وابسته به نوع سم‌ و مقدار استفاده شده است. در برخی موارد، از سم‌های ضعیف‌تر استفاده می‌شود تا مارها را دور کند و از کشتن آن‌ها جلوگیری کند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *